A Francia-rali szombati programja

SS9 Klevener 1  – 10,54km
SS10 Ungersberg 1  – 15,50km
SS11 Pays d’Ormont 1  – 35,48km
SS12 Salm 1  – 13,09km

Szerviz – Strasbourg Zénith

SS13 Klevener 2  – 10,54km
SS14 Ungersberg 2  – 15,50km
SS15 Pays d?Ormont 2 – 35,48km
SS16 Salm 2 – 13,09km

Kezdhetnénk azzal, hogy folytatta-e szombaton is Sebastien Loeb azt a lehengerlő tempót, amit pénteken mutatott, de a mai napon nem ez volt a legfontosabb momentum, sokkal inkább Sebastien Ogier autózása. A verseny előtt ugyanis a francia pilótának volt reálisnak mondható esélye, hogy elvegye a világbajnoki címet Loebtől. (tudva persze, hogy ezt a Citroën  sosem engedné)

Ogier stabilan tartotta a harmadik helyet, mindaddig, amíg a 13 szakaszon el nem tört az egyik első lengéscsillapító felső bekötési pontja a C4 WRC-ben. A francia megpróbálta megjavítani az autót és tovább ment, de a 14. szakaszon kénytelen volt leparkolni az autóját, miután a lengéscsillapító kiment a helyéről, átszakítva a motorháztetőt. Kieséses nem végleges, holnap valószínűleg folytathatja tíz perc büntetéssel. Így persze esélytelen a dobogóra.


Ez viszont azt jelenti, hogy Sebastien Loeb, akár hatodik helyen is befuthat, még akkor is megszerezi hetedik világbajnoki címét. Persze a hatszoros bajnok következő címe, nem függ egy újonctól, és Loeb a győzelemre hajt. A francia simán uralja a versenyt, szinte a legkisebb hiba nélkül megy. Délelőtt újabb két szakaszt nyert meg, majd délután már csak a kötelezőt hozta, beosztotta az autót.

“Jó volt a délelőtt, bár trükkös volt, keményen hajtottunk” – mesélte Loeb. “Délelőtt próbáltam ellépni, mert tudtam, hogy délután már nehezebb lesz.”

Nehéz volt vagy sem, Loeb már 43 másodperccel vezet csapattársa Dani Sordo előtt, pedig a spanyol sem lassú, a mai nyolc szakaszból csak egyszer nem volt a legjobb három között. Persze volt is miért hajtania, hiszen Ogier is akarta a második helyet. Ám a francia kiesésével Sorod már nyugodtabban autózhat.

Rengetegen szurkolnak

Tekintve, hogy a harmadik helyezett Petter Solberg – két mai szakaszgyőzelme ellenére is – több mint félpercnyire van Sordótól, Loebnek már csak célba kell vinni autóját. Sordo biztosan nem támadja már. Már csak négy gyorsasági választja el a hatvanadik győzelmétől és a hetedik világbajnoki címtől.

Solberg ma nagy csatát vívott Jari-Matti Latvalával, a Ford pilótájával. A norvég mára új első differenciálművet szereltetett autójába, amitől annak kezelhetősége sokat javult. Ám nem csak ennek köszönheti előnyét, de a finn a mai utolsó szakaszon két kanyarral a vég előtt megpördült és lefullasztotta a Focus WRC motorját.

“Most már igazán elégedett vagyok” – mondta Solberg. “Nem volt lehetőségünk saras körülmények között tesztelni a verseny előtt, szóval küzdöttünk egy kicsit, hogy megtaláljuk a tempót. De délutánra változtattunk a beállításokon, és megvan. Jók a beállítások és jött is két szakaszgyőzelem. Remek érzés. Valóban el akarom kapni holnap Sordót, és mindent meg is teszek azért, hogy ez megtörténjen.” Meglátjuk, mit szól ehhez Latvala, akit a csapat vezetés folyamatosan dicsér az aszfalton mutatott fejlődése miatt.

A másik Fordos, Mikko Hirvonen továbbra is szenved, az ötödik helyen áll lemaradása Latvalától is már kétpercnyi.  Ezt a helyet vélhetően megtartja, miután Ogier ?- ha visszaáll – nyolc perccel lesz mögötte.
Holnap izgalmas csata várható a hetedik helyért, mivel Matthew Wilson a napközben még félpercnyi hátránya három másodperc alá kúszott Federico Villagrával szemben.

Nem volt jó napja Kimi Räikkönennek, előbb a második szakaszon veszített több mint fél órát, miután az autója fennakadt és csak hosszas munkával tudták kiszabadítani, majd a 15-en végleg búcsúzott. 8,5 kilométerrel a rajt után viszonylag lassú tempóval kisodródtak. A versenyzők épségben megúszták a balesetet, de az autót ezúttal már nem tudták visszatenni az útra. Holnap vélhetően folytathatja a versenyzést.

Räikkönen fennakad

Bár tegnap úgy elsőre úgy tűnt, a lassú tempónál történ baleset után Turán Friciék ma újra versenybe szállnak, de mégsem. Ennek egyik oka, hogy a baleset 120 kilométerre a szervizparktól történt, vagyis időbe telt, mire a trailer odaért hozzájuk, s már éjfél volt, amikor a szervizparkhoz értek. Ott aztán kiderült, hogy bár nagy baj tényleg nem volt, apró gondokból temérdek akadt.

A szerelők azonnal nekiláttak a hibák kijavításához. Mivel nem fejezték be az utolsó gyorsaságit, 5 perc büntetést kaptak. Reggel azonban szembesültek vele, hogy a szervizparkból kikésés miatt, újabb 5 perc büntetés járna. Így, az összesen 10 perc plusz behozhatatlan hátrány a mezőnnyel szemben. Hosszas tanácskozás után a Boziannal egyetértésben, meghozták a döntést: Feladják a versenyt.
Ám ez valószínűleg nem a végső búcsú a világbajnokságtól, idén lehet, hogy újra látjuk őket a spanyol futamon.

Turán Frici itt még versenyben

A Francia-rali állása a szombati nap után (16/20):

1.  Sebastien Loeb      Citroën   2ó 46p 39.2mp
2.  Dani Sordo          Citroën      + 42.8mp
3.  Petter Solberg      Citroën    + 1p 14.2mp
4.  Jari-Matti Latvala  Ford      + 1p 34.2mp
5.  Mikko Hirvonen      Ford      + 3p 23.5mp
6.  Sebastien Ogier     Citroën   + 11p 14.1mp
7.  Federico Villagra   Ford     + 13p 27.0mp
8.  Matthew Wilson      Ford     + 13p 29.9mp
9.  Henning Solberg     Ford     + 14p 57.8mp
10.  Patrik Sandell      Škoda    + 15p 38.4mp

A részletes eredmények böngészéséhez kattintson erre a linkre.