A Francia-rali pénteki programja:

SS1 Hohlandsbourg 1 – 9,90km
SS2 Firstplan 1 – 16,58km
SS3 Vallée de Munster 1 – 22,33km
SS4 Grand Ballon 1 – 24,12km

Remote Service A – Mulhouse

SS5 Hohlandsbourg 2 – 9,90km
SS6 Firstplan 2 – 16,58km
SS7 Vallée de Munster 2 – 22,33km
SS8 Grand Balloon 2 – 24,12km

Sebastien Loeb kétséget sem hagy afelől, hogy szeretné megnyerni a rali-világbajnokság 11. versenyét, a Francia-ralit. A pénteki napra rendelt nyolc szakasz közül a délelőtti négyet megnyerte, majd a szervizt követően délután kicsit visszavett, mert az eső és kanyarlevágások miatt rengeteg sár volt a pályákon a második körre. De így is egy szakaszgyőzelem, két második és egy ötödik hely szerepelt a neve mellett. Így aztán több mint 20 másodperces előnnyel vezet csapattársa Dani Sordo előtt.


Loeb egy kicsit nosztalgiázhatott is, ugyanis a második szakasz volt az első helyszín, ahol életében raliversenyen indult. 13 éve a Peugeot 106-ossal még nem ő volt az etalon, mára ez megváltozott.

Az ominózus ötödik szakasz, ahol Loeb ötödik lett a versenyzők egyöntetű álláspontja szerint borzalmas állapotban volt. “Nagyon örülök, hogy egyáltalán ötödikként célba értem, mert nagyon rossz állapotban volt” – mondta Loeb, de a szintén Citroënes, Sebastien Ogier ennél is tovább ment: “Teljesen örült volt az a szakasz – azt hiszem ez volt a legrosszabb szakasz, amit életemben teljesítettem. Teljesen saras volt mindenhol és nagyon-nagyon lassan mentünk, mert egyáltalán nem volt tapadásunk.”

Ne felejtsük el, ez igazából aszfaltos verseny, ahol a versenyzők slick gumival indulnak, amit nem éppen sárra találtak ki. A csúszós pálya viszont volt, akinek segített. “Úgy tűnik, ha nagyon keskeny az út és nagyon csúszós, az autónk remekül működik” – mondta Latvala, aki két szakaszt megnyert, az említett ötöst és nyolcadikat, utóbbival Petter Solberget megelőzve feljött a negyedik helyre.  

“Nem is tudom, talán a Citroën egy kicsit merevebb és stabilabb a gyors részeken, de úgy tűnik, a szűk, csúszós helyek jobban fekszenek nekem. Kezd egyre érdekesebb lenni” – tette hozzá a Ford finn versenyzője, akit az egyik legjobb aszfaltmenő, Dani Sordo is megdicsért. “Jari-Matti nagyon gyors, nem is értem. Nagyon csúszós, talán ez fekszik neki”- mondta a második helyen álló Citroënes.

Hiába ül ugyanolyan Ford Focus WRC-ben, Mikko Hirvonen nem tudja tartani a lépést csapattársával. A finn teljesen lemaradt az élmezőnytől, már majd két perc a hátránya, a hatodik helyen áll Petter Solberg mögött. De elárulta, ennek is örülnie kell, mert az utolsó szakaszon két komoly hibát is elkövetett. Az egyiknél nekihajtott a hegyoldalnak, majd lecsúszott az útról, ekkor eltört az egyik felni is az autón.

Kimi Räikkönen kiegyensúlyozottan ment ma, nem is kicsit. Az összes szakaszon a hetedik időt autózta és az elsőtől az utolsóig a hetedik helyen állt. Holnap is csak maga hozhat izgalmat az életébe, mert előtte másfél, mögötte kétpercnyire van a következő versenyző.

Sajnos ez nem Turán Frigyes. A hetedik szakaszon még így volt, de az utolsó szakasz végén az árokba csúszott a Peugeot. “Szűk erdei úton vezetett a szakasz, sok volt a murvás felhordás és vizes is volt a pálya. Hússzal-harminccal mehettünk, amikor megcsúsztunk abban a bizonyos jobbkanyarban, s esélyünk sem volt: egy három méter mély árokban kötöttünk ki. Ahogy láttam, az autó nem tört nagyon össze, de a szakaszt nem tudtuk befejezni, meg kellett várnunk a trailert, hogy kiemelje. Ha rendbe tudjuk hozni a Peugeot-t, természetesen, folytatjuk a küzdelmet”- mondta Turán Frigyes, aki rettenetesen haragszik magára, amiért nem figyelt  jobban, nem volt óvatosabb

Kiesésükkel a 31. helyre csúsztak vissza. Így aztán a nyolcadik helyen Federico Villagra áll, akit további három Focus WRC követ, sorban Matthew Wilson, Ken Block és Khalid Al Qassimi.

A Francia-rali állása a pénteki nap után (8/20):

1.  Sebastien Loeb     Citroën   1ó 18p 27.8mp
2.  Dani Sordo           Citroën    + 22.7mp
3.  Sebastien Ogier    Citroën    + 25.6mp
4.  Jari-Matti Latvala  Ford       + 41.8mp
5.  Petter Solberg      Citroën    + 45.8mp
6.  Mikko Hirvonen      Ford       + 1p 50.8mp
7.  Kimi Räikkönen      Citroën    + 3p 27.4mp
8.  Federico Villagra    Ford       + 5p 34.6mp
9.  Matthew Wilson    Ford       + 5p 58.1smp
10.  Ken Block           Ford       + 7p 1.4 mp

31. Turán Frigyes Peugeot +14p 30.2mp
A részletes eredmények megtekintéséhez kattintson erre a linkre.

A Francia-rali holnap újabb nyolc szakasszal folytatódik, közte a rali leghosszabbjával. A 11 szakaszon 35 kilométert száguldanak egyhuzamban az autók.