Több mint húszmilliárd forinttal járul hozzá a magyar állam a győri Audi múlt csütörtökön bejelentett 900 millió eurós (250 milliárd forint) beruházásához – számol be cikkében az autopro.hu.

Marad az A3 Cabriolet és mellé jön még egy típus

Marad az A3 Cabriolet és mellé jön még egy típus


A múlt héten a magyar Parlamentben tartott sajtótájékoztatón Orbán Viktor miniszterelnök csak annyit mondott, hogy az Audi győri beruházáshoz kap állami támogatást, ennek összegéről azonban csak október közepén dönt a kormány.

A Mercedes szintén gyárat épít hazánkban, Kecskeméten 800 millió eurót ruház be, s ehhez 22,1 milliárd forintos állami támogatáshoz jutott. “Ennél kevesebbet az Audi sem kaphat, hiszen újabb beruházása nagyobb, mint a Mercedesé, s jóval több embert alkalmaz, mint amennyit a Mercedes Kecskeméten felvesz” – írja a névtelenséget kérő, de megbízhatónak titulált forrására hivatkozva a lap.

Azt is megjegyzik, hogy presztízsokok miatt is furcsa lenne, ha a Mercedes többet kapna Magyarországon, mint az Audi. Értesülésük szerint az ingolstadti autógyár is megfogalmazta kérését a kormány felé, s ez ugyancsak húszmilliárd forint feletti összegről szólt.

Míg a jelenleg Győrben összeszerelt járműmodellek karosszériája Ingolstadtban készül és vasúton érkezik Magyarországra, a jövőben a vállalat a teljes gyártási folyamatot maga végzi, a karosszériagyártástól a fényezésen át egészen az összeszerelésig.

2013-tól Győrben évente 125 000 autó gördül majd le a gyártósorról, közöttük Audi TT Coupé, Roadster, A3 Cabriolet, valamint az A3 egy további változata, egy szedán.

Forrás: autopro.hu