Kedvelt autó volt a német vezéreknél

Kedvelt autó volt a német vezéreknél


Német nagyvállalatok menedzserei körében már nem sikk benzinzabáló, rengeteg széndioxidot kibocsátó autókon furikázni: többségük az utóbbi időben kevésbé hivalkodó, egyúttal a környezetet kevésbé terhelő szolgálati kocsiba ült át.

Ez különösen az RWE energetikai konszern első emberének eshetett nehezére. Jürgen Grossmann (nomen est omen) kétméteres testmagasságával 140 kg “élősúly” párosul. Az eddigi Mercedes 500 SEL helyett a főnök újabban egy szerény E osztályú Mercivel furikázik, amelyben nemigen tudja kinyújtani a lábait, és a fejét csaknem beüti a tetőkárpitba. A pozitívum: az új autó “mindössze” 199 gramm széndioxidot bocsát ki megtett kilométerenként. Ezzel pedig Grossmann példát mutat az RWE új politikájára, amelynek egyik fontos része a konszern szolgálati autóflottájának átállítása környezetkímélőbb járművekre.

S-osztály helyett E-osztály

S-osztály helyett E-osztály


Az RWE nincs egyedül e téren. Mint a Der Tagesspiegel című berlini lap írta, a Deutsche Telekom elnöke sem a legnagyobb BMW-vel jár, hanem beéri a jóval szerényebb 530d GT típussal. Ennek CO2-emissziója 173 gramm kilométerenként, tehát még Grossmannét is alulmúlja.

 A két nagy német konszern főnökeinek példája ragadós: sajtóhírek szerint hamarosan “flottaváltás” következik a Siemens, a Bayer és az Eon háza táján is. A főnökök érzik, hogy a kényes témát jelentő szolgálati kocsik terén jó példával kell elöl járniuk. A legtöbb német vállalatnál immár tabunak számítanak a légkört súlyosan szennyező, hivalkodó sport- és terepjáró autók. A Telekomnál például az elnökség több tagja követte Obermann példáját: nyolc főnök közül hárman olyan kocsiba ültek át, amelynek széndioxid-kibocsátása kevesebb, mint 190 gramm. Az RWE-nél az igazgatótanács tagjai eddig Mercedes S osztályú autókkal jártak – jövő hónaptól kezdve be kell érniük E osztályba tartozó modellekkel.

A csúcsmodellben megjelent a négyhengeres dízel

A csúcsmodellben megjelent a négyhengeres dízel


A nagyvállalatok flottáinak profilváltása lépéskényszerbe hozza a német autógyárakat. A Németországban évente forgalomba helyezett új gépkocsiknak több mint a fele cégautó, tíz szolgálati jármű közül pedig nyolc német gyártmány. Az Audi, a BMW és a Mercedes a legtöbb pénzt a prémiumosztályú autókkal keresi – írta a Handelsblatt. Ám e tekintélyt parancsoló gépkocsik fölött kezd eljárni az idő.

A Deutsche Telekom vezetősége által a szolgálati autókra megszabott új környezetvédelmi feltételeknek a három márka számtalan nagy gépkocsija közül csupán kettő tesz eleget: a BMW 7-es sorozat és az Audi A8 3000 köbcentiméteres dízelmotorral szerelt modellje.

Azonban már a Mercedes is lépett, épp a minap mutatták be a Mercedes S-osztály legtakarékosbb négyhengeres variánsát, amely egyben a legtakarékosabb luxusautó is. Jövőre pedig érkezik az A8 hibrid kivitele is.

Vajon mikor látunk hasonló folyamatot a magyar állami intézményeknél, minisztériumoknál. Az Audi A6 és VW Passat helyett nem elég az A4 és a Jetta?