Tíz év alatt szeretné megduplázni – évi másfél millióra emelni – termelését a legnagyobb cseh autógyár, a Škoda Auto. A német Volkswagen-konszernhez tartozó autógyár távlati terveit Winfried Vahland, az igazgatótanács új elnöke ismertette a cégvezetéssel – írta a Hospodárské Noviny című cseh gazdasági és politikai napilap pénteken.

A múlt századi Felicia nyomán készülhet az új nyitott Škoda

A múlt századi Felicia nyomán készülhet az új nyitott Škoda


Az idei eladási tervet is módosították, mégpedig felfelé 770 ezerre, ami rekordot jelentene a Skoda történetében. Vahland szerint a Skoda jelenleg két új modell fejlesztésén dolgozik, s a közeljövőben megújítják a közkedvelt Superb, illetve Roomster típusokat. Egy új Škodát a Genfi Autószalonon fognak bemutatni jövő évben.

Vahland kijelentette: a Škoda a jövőben a dinamikus, sportos kinézetű modellekre kíván összpontosítani. Az évi termelés növekedésének feltétele, hogy a Škoda sikeres legyen az új piacokon, elsősorban Kínában, Indiában, Oroszországban, s megtartsa hagyományos pozícióit a közép-európai országokban.

A jövőben a modellek skálája is szélesedni fog; tervben van egy kabrió gyártása is. Ez a múlt század ötvenes évekbeli rendkívül sikeres Feliciájának mintájára készülne el. A vezetés szerint ezek iránt főként Ázsiában lehet kereslet.

A Yetiből tanulmányként már volt kabrió

A Yetiből tanulmányként már volt kabrió


Legutóbb az újkori Feliciából készült kabrió az 1990-es évek során, azt egy cseh manufaktúra, a Metalex építette. Az új kabrió lehetséges alapja a Fabia vagy a Yeti lehet, ha létező platformra képzeljük el, de könnyen lehet, hogy egy teljesen önálló modellről van szó. A Fabia lehet a leginkább költséghatékony megoldás, miután a Volkswagen Polóból és az Audi A1-ből is terveznek kabriót, így olcsóbban kijönne a fejlesztés.  

Az utóbbi kilenc évben – 2000-től 2009-ig – a Škoda Auto eladásai 57 százalékkal emelkedtek. Tavaly a cég 684 ezer gépkocsit adott el; az idén majdnem százezerrel többet szeretnének értékesíteni. A Škoda 2008-ban megjelent Kínában is, ahol eladásai rohamosan emelkednek. 2008-ban 59 ezer Skoda kelt el, tavaly 122 ezer, míg az idén az első nyolc hónap alapján átlépik a 200 ezres határt is. A Skoda vezetése ezért emelte meg az idei eladási tervet majdnem százezerrel.

Forrás: MTI