Ha Bugattit, Rolls-Royst, Bentley-t, Maybachot akart valaki tuningoltatni, bátran fordulhatott a Mansoryhoz, de BMW-vel nem foglalkoztak. Mostanáig. A főként exhibicionistáknak tetsző gépeket építő svájci cég elkészítette első BMW-átalakítását. Az X5 bemutatásával egy időben leszögezik, ez csak az első, a kereskedőik, vevőik kérése nyomán hamarosan a többi modellhez is kidolgoznak az egyediséget hangsúlyozó elemeket. Az X6 és a Hetes átalakításán már dolgoznak.

Azért az látszik, hogy továbbra sem a 116i vevőire hajtanak. Első bajor modelljük alapját a BMW kínálatának legerősebb darabja, az X5 M adja. Persze az 555 lóerő csak kiindulásnak jó a Mansorynál, az átalakítás után már 670-es szám virít a V8-as mellett. A forgatónyomaték 680 Nm-ről 950-re emelkedett. A 4×4-es szörnyeteg pedig fickósabb, mint valaha, 4,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, végsebessége pedig eléri a 300 km/órát.


Egy Mansory gépnél a pluszteljesítmény is fontos, de a látvány mindenekfelett áll. Ezért aztán új lökhárító, motorháztető és sárvédők díszítik az X5-öst. Az amúgy sem nádszálderék szabadidő-autó a kerekeknél elöl 70, hátul 80 milliméterrel szélesebb, jelezve, hogy jó lesz takarodni a belső sávból mindenki másnak. Természetesen a hátsó lökhárító és spoiler is Mansory termék, így a többi említett elemhez hasonlóan karbonból készült.  

Nincs gond a tapadással sem (aszfalton), miután a 23 colos felniken 315-ös gumik feszülnek, ráadásul a futómű a gyárinál is feszesebb és 40 milliméterrel alacsonyabban ül a kasztni. Kevéssé hihető, hogy gyárilag rossz lenne az X5 M féke, de a Mansorynál az is ment a kukába, helyükre nagyobb tárcsák kerültek.

Leszámítva az átalakított kormányt, nincs feltűnő újítás az utastérben, pedig sok részlet más. A karbonbetétek, az egyedi bőrbevonatok mind a Mansory munkái, amelyek az ügyfél elképzelésének megfelelő színvilágban kerülnek a kocsiba, persze nemcsak az X5-be, de a többi drága BMW-be is.