Még mindig a fejlesztési fázisban tart az Aston Martin One-77, a brit gyár szupersportkocsija. Eddig csak hozzávetőleges adatokat kaptunk az autóról, tegnap viszont nyilvánosságra hozták a motor hivatalos teljesítményét.

Korábban a 700 lóerőt célozta meg az Aston Martin, mint kiderült, alábecsülték magukat. A Forma-1-es motorgyártó, a Cosworth segítségével fejlesztett, 7,3 literes, V12-es motor ugyanis 750 lóerős, de a maximális nyomatéka is 750 Nm. Ez 102,7 lóerő/liter teljesítményt takar. A One-77 lesz a legerősebb szívómotorral szerelt utcai autó.


A motort az Aston Martin több modelljében is alkalmazott, 6,0 literes blokkból alakították ki. A száraz karteres megoldásnak köszönhetően minden korábbinál alacsonyabbra építették be a 25 százalékkal lefogyasztott erőforrást, csökkentve a tömegközéppont magasságát.

A következő fázisban megkezdik az autó hivatalos menetdinamikai adatainak felmérését. A gyár eredetileg 320 km/órás végsebességről beszélt, de kiderült, ennél sokkal gyorsabb lesz az autó. A tesztek során ugyanis 354,86 km/órás végsebességet értek el.  

A One-77 kialakításában segédkezett a Multimatic is, a világ vezető technológusa a szénszálas anyagok terén. Velük együttműködve született meg a kocsi könnyű, de kiemelkedően merev karbonváza, amelyre alumíniumból, kézzel készítik a karosszériát. A jármű felépítésénél a DTM-versenyautók technológiáját is tanulmányozták, mivel a cég szerint ezek a világ legjobb orrmotoros, hátsókerék-hajtású járművei.

Bár korábban olyan híreket kaptunk, hogy az összes One-77 elkelt elővételben – volt, aki tízet vásárolt -, de most azt közölte a gyár, az autók fele még megvan. Ez is érthető lenne, hiszen egy el nem készült autóért 1,2 millió fontot, azaz 395 millió forintot (a Bugatti Veyron áránál is többet) még a pénzt markolóval lapátolók sem biztos hogy kifizetnek. Az első darabokat jövő év elején szállítják ki a tulajdonosoknak.