Egy testvérpár azt találta ki, hogy megépíti a világ legizgalmasabb autóját, amely még a Ferrarikat is képes lepipálni. Még 1983-ban építették meg első négykerekűjüket, amely egy hosszú út első lépése volt. Az autó elkészült, úgy hívják, Spartan V. Autónak látszik, de az adatai szerint inkább motorkerékpár lehetne, a motorja is kétkerekűtől származik.


A jármű alapját egy csőváz adja, szénszálas műanyagból formáznak különösen áramvonalas karosszériát. A formát nem törik meg fényszórók sem, hiszen a kocsit zárt pályás használatra találták ki. Még a szélvédő is tökéletesen követi az ívet. A minimalista felfogásban készült autóban ketten utazhatnak.

Ki tudja, talán véletlen, a tervezőknek szerencséjük volt, vagy pont akarták, hogy az autó súlya is utaljon Spártára, a kilók száma pont annyi, mint a legendás Thermopülai-szorosban elesett spártai harcosok száma: 300.

A Spartan V 1200 köbcentis motort rejt, de ne egy hagyományos VW-, Opel-, FIAT-blokkra gondoljunk, itt a Ducatitól származó 170 lóerős duruzsol. 170 lóerő 300 kilóra, mintha egy Suzuki 600 lóerős lenne. Persze megy is, mint a mérgezett egér, kevesebb, mint három másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 280 km/óra.

Mindössze 300 darab készül a Spartanból, ami az árában is visszaköszön, több mint 84 ezer dollárt, azaz több mint 18 millió forintot kérnek érte, ami azért elég durva. De az autó is az. Nem?