Új generációs légzsákkal szereli fel a jövőben járműveit a Ford, elsőként a Focusban tűnnek fel a továbbfejlesztett elemek. A vezető előtti légzsák esetében az újdonság egy zsinór, amely a légzsák kinyílásakor visszafelé húzza annak alsó részét a műszerfal felé. Ennek hatására egy kis horpadás jön létre, így pedig csökken a vezető mellkasára, bordáira irányuló terhelés frontális ütközés esetén.


Az új oldallégzsákok is azon dolgoznak, hogy tovább csökkentsék a vezető és az első utas sérüléseit. Ebben az esetben szellőzők vannak a felső részen, amelyeket egy magasabb utas lezár a vállával, megtartva az ő testsúlyához ideálisabb magasabb nyomást, ám alacsonyabbak esetében távozhat a gáz, csökkenhet a nyomás, számukra is ideálisabb feltételeket biztosítva.

Hasonló elven működik az új utasoldali légzsák is, amelyet viszont adaptív szellőztető rendszerrel szerelnek fel, hogy növeljék a fej és a nyak védelmét. Ebben az innovatív rendszerben egy kis pirotechnikai eszköz nyitja a nyílást, és a gáz kiengedésével szabályozza a nyomást a légzsákban az utas tömegének megfelelően, amit az ülésben elhelyezett érzékelő alapján határoznak meg.

Az amerikai gyártó tájékoztatása szerint a 2011-ben piacra kerülő összes új Focus modellbe szériafelszerelésként kerülnek a légzsákok, később pedig a többi típusban is feltűnik. Nem ez az egyetlen új légzsák a Ford háza táján mostanában, hiszen tavaly mutatták be az övlégzsákot.