Immár öt éve a dízel autók nyernek a Le Mans-i 24 órás versenyen. Eleinte az Audi, majd tavaly a Peugeot, idén pedig újra a német márka gázolajos autói voltak a leggyorsabbak. Azután, hogy 2007-ben és 2008-ban nyert a GT kategóriában, az Aston Martin az abszolút első hely megszerzését tűzte ki célul.

A Lola adta a vázat

A Lola adta a vázat


2009-re építettek egy LMP1-es autót. Az utcai autókban használt, 6,0 literes, V12-es motor feljavításával (600 LE) és egy, a Lola által fejlesztett 2008-as karosszéria felhasználásával. Ám esélytelenek voltak a dízelekkel szemben, 32 kör hátránnyal értek célba.

Idén azonban a versenyt szervező szövetség változtatott a szabályokon, 2011-től jöhetnek a hibridek és igyekeznek visszafogni a dízel modellek teljesítményét, hogy esélyt adjanak a benzineseknek.

Az Aston Martin épp ezért újra belevág. Vadiúj autót építenek saját karosszériával és új versenymotorral. Az első képet a minap közölték az új prototípusról. Az már most látszik, teljesen új irányt követnek, hiszen az eddig zárt karosszéria helyett a pilóta szabadon ül. Újdonság még a Forma-1-ben már alkalmazott, a hosszú távú versenyeken még nem látott, függőleges szárnyprofil is.  

Az autó tesztelése 2011 elején indul, a végső győzelemhez azonban látva a szabálymódosítást, valószínű nem csak az Audit és a Peugeot-t kell legyőzni, de Le Mans legsikeresebb gyártóját, a pletykák szerint hibriddel visszatérő Porschét is. Carroll Shelby és Roy Salvadori vezetésével egy Aston Martin DBR1 már megnyerte a Le Mans-t 1959-ben, fél évszázaddal később újra esélyt kapott rá a márka.