A Japán-rali utolsó napjának programja:

SS19 Bisan 1 – 4,71 km
SS20 Naekawa 1 – 17,86 km
SS21 Sunagawa 1 – 3,70 km
SS22 Bisan 2 – 4,71 km
SS23 Naekawa 2 – 17,86 km
SS24 Sunagawa 2 – 3,70 km
SS25 SSS Sapporo 7 – 1,57 km
SS26 SSS Sapporo 8 – 1,57 km

Sebastien Ogiernek bejött a tegnapi lassításos mutatványa. Azzal, hogy ma harmadikként rajtolt a rossz minőségű japán pályákon, gyorsabb tudott lenni ellenfeleinél, akik takarítottak neki. Az első szakaszon megelőzte a második Mikko Hirvonent, majd a másodikon átvette a vezetést Petter Solbergtől.

Attól kezdve pedig egyre növelte előnyét. Mikko Hirvonen hamar kiesett a játékból, mert meghibásodott a Focus WRC erőátviteli rendszere. Mivel ma nem volt napközbeni szerviz, így szép lassan csúszott hátra, végül csak a hatodik helyen zárt. “Ha folyamatosan álltam a gázon, akkor kapcsolt a sebességváltó” – mesélte Hirvonen. “A probléma akkor volt, amikor lassú, csúszós kanyarban hajtottunk. Ilyenkor nem taposhatom a gázt és a fordulat nem elég magas.”

Ogier nyerte a Japán-ralit 1


Petter Solberg próbálkozott Ogier ellenében, de az, hogy elsőként rajtolt, lassabbá tette. Ugyanakkor a sorsa a mai ötödik szakaszon pecsételődött meg, akkor a Citroën bal első lengéscsillapítója eltört. “Nagyon nehéz így vezetni, örülök, hogy egyáltalán itt lehetek. Most már csak abban reménykedem, hogy meg tudom tartani a helyemet” – mondta a szakasz után Solberg, aki végül be is hozta az autót a második helyen.

Solberg remek versenyt futott, de az, hogy az első két nap lázasan versenyzett, tegnap pedig volt egy korai rajtja (10 mp büntetés), nem fér bele ezen a szinten. Ezt tudta ő is, így nem volt csalódott a második hellyel.

A dobogóra Jari-Matti Latvala állhatott még fel. A Ford pilótája remekül autózott az egész verseny alatt, csak a tegnap eltört féltengely miatt esett vissza az ötödik helyre. Ma újra nekikezdett, hogy felzárkózzon. Hirvonen lassulása miatt lépett egyet előre, viszont a másikat erőből hozta, megelőzte Dani Sordót, a most a Citroën Junior Csapatot erősítő spanyolt.

Ogier nyerte a Japán-ralit 2

“Ez elképesztő, nagyon, nagyon boldog vagyok” – mondta a futam után Sebastien Ogier. “Amikor megérkeztünk, azt mondtam, ez egy nehéz verseny lesz számomra. Nem szeretem az ilyen szakaszokat, és most először jártam itt. De jól éreztem magam az autóban és megtaláltuk a megfelelő ritmust. Nyertünk, szóval minden tökéletes.”

Ogiernek ez volt pályafutása második győzelme, az előzőt idén Portugáliában szerezte. Mostani sikerével 43 pontra csökkentette hátrányát az egyéni pontversenyben.

Bár az éllovas Sebastien Loeb ezúttal csak ötödik lett, szinte biztossá vált hetedik világbajnoki címe. Alig hihető, hogy Ogier elvenné tőle az elsőséget, a harmadik helyezett Latvala viszont már 68 pontra van és a hátralévő versenyeken maximum 75-öt lehet szerezni. Latvala még soha nem volt jobb aszfalton Loebnél, és a háromból kettő futam ilyen lesz.

Ogier nyerte a Japán-ralit 3

A Japán-rali hetedik helyét Henning Solberg, a nyolcadikat Federico Villagra szerezte meg. Kimi Räikkönen viszont nem ért célba. Az első három nap hibátlanul vezető finn ma az első szakaszon rosszul értette a navigátora utasítását, emiatt túl gyorsan érkeztek az egyik kanyarba és pillanatokkal később már az út mellett voltak. Ezen a részen viszont nem voltak nézők a pálya mellett, így a sértetlen Citroën ott is maradt az árokban.

A Japán-rali végeredménye (26/26):

1.  Sebastien Ogier     Citroën  3 ó 10 p 26.4 mp
2.  Petter Solberg      Citroën     + 15.7 mp
3.  Jari-Matti Latvala  Ford        + 26.0 mp
4.  Dani Sordo          Citroën     + 35.2 mp
5.  Sebastien Loeb      Citroën     + 53.3 mp
6.  Mikko Hirvonen      Ford      + 1 p 13.5 mp
7.  Henning Solberg     Ford      + 3 p 03.1 mp
8.  Federico Villagra   Ford     + 10 p 17.9 mp
9.  Jari Ketomaa        Ford     + 14 p 47.1 mp
10.  Martin Prokop       Ford     + 15 p 20.8 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre

A világbajnokság állása a Japán-rali után:
Pilóták

1. S. Loeb         201 pont
2. S. Ogier        158 pont
3. J-M. Latvala  132 pont
4. P. Solberg     118 pont
5. D. Sordo        107 pont
6. M. Hirvonen    94 pont
7. M. Wilson       56 pont
8. H. Solberg      30 pont
9. F. Villagra       31 pont
10. K. Räikkönen 21 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                   345 pont
2. Ford                       250 pont
3. Citroën Junior Team  183 pont
4. Stobart                   130 pont
5. Munchi’s                  46 pont