Amellett, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa foglalkozott a Ferrari-féle csapatutasítási üggyel tegnapi ülésén, a ralival is foglalkoztak.

A most meghozott döntés értelmében 2011-től a rali-világbajnokság minden futamán kell lennie egy utolsó speciális szakasznak, amelyet kifejezetten a jó tévéközvetítéshez kell kialakítani. Ezen a szakaszon a legjobb versenyzők pluszpontot kapnak a hagyományos eredményeikhez tartozókon túl. Az első 3-at, a második 2-t, a harmadik 1-et. Mindez arra lesz jó, hogy ösztönözze a versenyzőket, hogy keményen hajtsanak, függetlenül attól, az összetettben hogy állnak.

Finnországban már próbálkoztak ilyennel

Azért, hogy javítsanak a sport költséghatékonyságán, jövőre tartósabb motorokat kell alkalmazniuk a csapatoknak. A negyedik versenytől (2011-ben ez a Jordán-rali) a gyártók és a WRC-csapatok a hátralévő kilenc versenyen csak két motort használhatnak autónként.

Eltörlik továbbá a prioritással rendelkező versenyzők kétperces indítását. Ezentúl mindenki egypercenként indul még murvás raliversenyeken is. Ugyanakkor, ha a körülmények olyanok, akkor ez növelhető, így ha nagyon poros a verseny, akkor biztosan újra kétpercenként rajtolnak majd.

A Motorsport Világtanács új kategóriát hozott létre a Production Car World Rally Championshipen belül a kétkerék-hajtású modellek számára. Ezen túlmenően tisztázták az S-WRC szabályait is, ahol ezentúl a 2000 köbcentinél kisebb hengerűrtartalmú szívómotoros autók indulhatnak.

Végül az FIA világbajnokság versenyszervezőjével, a North One Sporttal közösen létrehoznak egy akadémiát fiatal versenyzők számára.