A cégnél elmondták, hogy elhatározták egy harmadik gyáregység felépítését 30 milliárd jennek (78,4 milliárd forint) megfelelő beruházással Új Delhi közelében, Maneszárban. Az üzemben évi 250 ezer személyautót készítenek majd 2013-tól. A Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti Suzuki 2007-ben nyitotta meg első üzemét Maneszárban, évi 300 ezres kapacitással, és jelenleg már épül második üzeme ott, évi 250 ezres kapacitásra, amely 2012-ben áll munkába.

A gyors fejlesztést azzal indokolták, hogy az indiai személyautó-piac a márciussal zárult tizenkét hónapban – az indiai költségvetési évben – 25,6 százalékkal kis híján 1,95 millió járműre nőtt, és azóta minden hónapban 30 százalék körül növekedett éves összehasonlításban. A Suzuki elsőként jelent meg külföldi gyártóként, beruházóként Indiában, a csoport üzleti eredményének kétharmada onnan származik. Erősíteni akarja vezető helyét az indiai piacon azért is, hogy az ott megtermelt profitot egyebek közt európai tevékenysége bővítésére használhassa, írta a Dow Jones hírügynökség vasárnap.


A Maruti Suzuki a márciussal zárult üzleti évben összesen 1 018 365 autót adott el, 28,6 százalékkal többet az előző évi 792 167-nél. A mostani pénzügyi évben 1,1-1,16 millió kocsi gyártására számítanak a vállalatnál. A júniussal zárult első üzleti negyedévben 283 324 autót adtak el, 25 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A hazai, indiai értékesítés 23 százalékkal, az export 38 százalékkal nőtt, 40 437 autóra.

Így a Maruti Suzukié az indiai piacnak közel a fele, de mind erősebb versennyel kell számolnia a dél-koreai Hyundai, az amerikai General Motors és az olasz Fiat részéről. A legnagyobb nyomásra a kisautók piacán számíthat, miután a szintén indiai Tata Motors és a Bajaj Auto – utóbbi a francia Renault-val és a japán Nissannal együttműködésben – árusítani kezdi saját kisautóit a rohamosan bővülő indiai piacon.

Forrás: MTI