Kemény csaták és Michelisz Norbert hiba nélküli versenyzése jellemezte a Túraautó-világbajnokság (WTCC) vasárnapi versenyeit Németországban. A Zengő-Dension Team pilótája dobogós esélyeit ugyan elrontották, azonban így sem szégyenkezhet: ismét Top10-es pilóta lett, valamint átvette a vezetést az újoncok számára rendezett Rookie Challengen.

Az első, 14 körös verseny repülőrajtját követően Huff és Menu állhatott az élre az első kanyarban történt kicsúszásokat követően. A Zengő-Dension Team versenyzője a baleseteket óvatosan elkerülve öt pozíciót javított, így a tizedik helyre jött fel. Az olasz világbajnok Tarquininek egy ütközés miatt fel kellett adnia a versenyt.

A harmadik körre Michelisz Norbert már a kilencedik helyre jött fel. Az élen autózó Robert Huff lökdösődés miatt boxutca-áthajtásos büntetést kapott, míg Farfus megelőzte Coronelt, így feljött a harmadik helyre. A futam félidejéhez érve a magyar tehetség kényelmes előnyt autózott ki a mögötte haladóval szemben.


Robert Huff több kör elteltével sem jött ki a boxutcába letölteni büntetését, így a versenybíróság kizárta a futamból: magyar szempontból ez annyit jelent, hogy Michelisz Norbert a nyolcadik helyre jött fel, míg az élen Menu, Farfus és Muller autózott.

Az utolsó körben a kilencedik helyen versenyző Poulsen támadni kezdte a magyar versenyzőt, azonban kísérlete nem járt sikerrel, a nyolcadik hely pedig azt jelentette, hogy a második versenyt az élről kezdhette a Zengő-Dension Team versenyzője. Az első versenyt sorrendben Menu (+25 pont), Farfus (+18 pont) és Muller (+15 pont) nyerte.

A Zengő-Dension Team pilótája műszaki problémával vágott neki a versenynek, miután az első futam végén meghibásodott a turbószenzor, amit az idő rövidsége miatt nem sikerült kicserélni a szünetben.

A második, szintén 14 körös futam állórajtját Michelisz Norbert jól kapta el, tartotta helyét a többi SEAT-tal szemben, de a mögüle induló Priaulx BMW-jével nem bírt, aki átvette a vezetést.


A mezőny végéről induló Tarquini két kör elteltével már a 11. helyen autózott, míg a világbajnokság éllovasa, Yvan Muller a hatodik helyet szerezte meg. A negyedik körre Monteiro és Nykjaer csatázott a harmadik helyért, majd némi lökdösődés után a portugál versenyző sikerrel megelőzte a dán újoncot.

Az ötödik körben Monteiro támadni kezdte a magyar tehetséget, Nykjaert pedig Farfus és Muller is megelőzte. A hatodik körben Monteiro kivezette a pályáról Micheliszt, aki így a hetedik helyre csúszott vissza. Monteirót az agresszív vezetési stílusáért boxutca-áthajtásos büntetésre ítélték, de ez mit sem javított Norbi helyzetén, aki így ismét lecsúszott egy remek eredményről. Monteiro a verseny után további 30 másodperces büntetést kapott a szabálytalanságért.

A futam félidejéhez érve az élen nagy előnnyel Priaulx vezetett, őt Farfus és Muller követte. A Zengő-Dension Team pilótája a nyolcadik helyen autózott, amikor Tarquini és Huff is támadni kezdte, azonban Michelisz Norbert sikerrel védte meg pozícióját.


Két körrel a leintés előtt először Huff, majd Tarquini is meglökte a magyar versenyzőt, aki így a 11. helyre csúszott vissza. A verseny után Huff 10 rajthelyes büntetést kapott a magyar fiú elleni szabálytalan támadásáért, de a büntetést két futamra felfüggesztették.  

A versenyt végül magabiztos győzelemmel Priaulx (+25 pont) nyerte, őt Farfus (+18 pont) és Muller (+15 pont) követte.

A világbajnokságot továbbra is Yvan Muller vezeti, de mindössze 11 pont az előnye Andy Priaulx előtt. A magyar tehetség 46 pontjával feljött a tizedik helyre, valamint ismét átvette a vezetést az újoncok számára megrendezett Rookie Challengen. A világbajnoki sorozat legközelebb szeptember 18-19-én az utolsó európai állomásán, a spanyolországi Valenciában folytatódik.