A Škoda Superb is beáll a sorba, ebből a típusból is eltűnik a Volkswagen-konszern régi, 1,9 literes dízelmotorja. Helyét más modellekhez hasonlóan az 1,6 literes, közös nyomócsöves motor veszi át, amelyhez ötfokozatú sebességváltó tartozik.

A Superbbe 105 lóerő teljesítménnyel és 250 Nm nyomatékkal alkalmazzák a turbódízel motort. Bár teljesítményben hozza elődje szintjét, jóval takarékosabb az új motor, korábban 5,7, most csak 5,0 litert fogyaszt átlagosan a Superb.

Van azonban innen is lejjebb. A szintén 1,9 TDI Superb Greenline ugyanis korábban 4,9 litert fogyasztott. Vélhetően, ha az 1,6-os motort is párosítják az ott alkalmazott fogyasztáscsökkentő technikákkal, mint alacsonyabb hasmagasság, hosszabb váltóáttétel, eltérő karosszéria és abroncsok stb., tovább csökken majd az amúgy is igen meggyőző fogyasztás.