Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsőleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken. Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerősebb TT-je.

292 km/óra a végsebessége

292 km/óra a végsebessége


Az eredetileg 340 lóerős turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlő egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik. Ekkor a teljesítmény 420 lóerőre emelkedik, aminek hatására a gyorsulás 0,3 másodpercet javul az eredeti 4,6 másodpercről, miközben a TT végsebessége 282 km/óra lesz (280-ról).

A fentieken túl a Power S csomagban módosított turbófeltöltőt is találunk. Ekkor aztán igazán elszabadul a ménes. Literenként 200 lóerőt produkál a motor, teljesítménye ekkor már 501 lóerő. A maximális nyomaték 450 newtonméterről 650 Nm-re nő.

Ezzel pedig komoly meglepetést lehet okozni komolyabbnak látszó autók tulajdonosainak. A TT RS ebben a kivitelben mindössze 4 másodperc alatt elérheti a 100 km/órás sebességet. A sportkocsi maximális sebessége pedig 292 km/órára nő.

Jó hír, hogy az Abt az autó kétéves koráig (100 000 km) garanciát vállal a motortuningra. A hazánkban is elérhető átalakítás nem olcsó mulatság. A Power csomag 1,14 millió forintba, a Power S 2,69 millióba kerül. De ha szétnézünk az 500 lóerős sportkocsik között, már nem is tűnik annyira soknak.