Sokat javulhat a hazai Swiftek biztonsági felszereltsége

Sokat javulhat a hazai Swiftek biztonsági felszereltsége


Alakul az új Swift ára, de az importőr még nem árult el konkrétumokat. Egy hónap múlva többet tudunk majd: a negyedik generáció várhatóan októbertől lesz megvásárolható a magyarországi márkakereskedésekben.

Bővül a biztonsági felszereltség

Több fővárosi márkakereskedést is megkerestünk a Swift ára ügyében, de a szalonokban sem tudtak közelebbit mondani annál, hogy a legelső bemutató-autók még szeptember folyamán megérkeznek.

A pontos felszereltséget a Suzuki később hozza nyilvánosságra, de információink szerint a biztonsági extrák száma lényegesen bővülni fog.

5,0 liter a benzines, 4,2 a dízel átlagfogyasztása

Németországban 3,9 millió Ft az ötajtós Swift 1,2

Németországban 13 590 euró (3,9 millió Ft) az ötajtós Swift 1,2 listaára, légkondival, ESP-vel, hét légzsákkal


Sok hazai Swiftben is lesz ESP és az alapmodell vásárlóinak sem kell sem beérniük két légzsákkal, mint jelenleg.

Angliában 3,5 millió Ft

Nyugat-Európában már ismertek az összegek. Nagy-Britanniában például a háromajtós, ott SZ2-nek hívott alapkivitel 9995 fonttól kapható.

Az átszámítva 3,5 millió forintos összegért egy első, oldalsó és függönylégzsákkal felszerelt, menetstabilizáló elektronikával is ellátott autót kap a brit vásárló.

Forintra felszorozva Németországban is drága a legolcsóbb Swift.

Teutonföldön 10 990 euró (3,15 millió forint) a légkondis, hét légzsákos, ESP-s belépőmodell listaára, az ötajtósért minimum 13 590 eurót kell kifizetni, ami 3,9 millió forintként még rémisztőbben hangzik. De az eltérő adótartalom és felszereltség okán sosem érdemes a külföldi alapárakból kiindulni.

Egy dízel, egy benzines

Induláskor a Swift kétféle motorral lesz megvásárolható. Az eddig ezerhármast leváltó, 1,2 literes benzinmotor a Splash motorján alapul.

Maximális teljesítménye 94 lóerő, az új Swift a szabványos mérési ciklusban 5,0 litert fogyaszt vele átlagosan 100 kilométerre.

A másik motor a 75 lóerős 1,3 DDIS dízel. Ennek átlagfogyasztása a mérési ciklusban 4,2 liter százon, amihez 109 g/km szén-dioxid-kibocsátás tartozik. A benzines emissziója is igen alacsony, az átlagfogyasztással kalkulálva 116 g/km.