A hétvégén rendezik Dabason és környékén a Hungarian Baja futamot, a hazai tereprali egyik legnagyobb eseményét. Természetvédelmi okokból idén nem Budapest közvetlen közelében, hanem a Dabashoz közeli Ferrotransz ipari területen jelölte ki a szervező a hat kilométeres pályát.

Ide minden nap visszatér a mezőny, de a nagyobb kihívást mégis csak az újhartyáni közel száz kilométeres és a ladánybenei harminchárom kilométeres szelektív jelenti majd. A Baja Kupába nevezett autósok szombaton öt, vasárnap pedig három szakaszt teljesítenek, míg az open kategóriában indulókra és a motorosokra illetve a quadosokra valamivel rövidebb táv vár.

A futam komoly esélyesei a Korda Racing párosai. Korda Erik és Tóth György a magyar értékelés első helyét szeretné megszerezni, Lónyai Pál és Pocseg Attila pedig még közelebb szeretne kerülni az élmezőnyhöz.

Korda Erik: – Kicsit sajnálom, hogy új helyszínre költözött a Hungarian Baja. Bár eddig sosem sikerült igazán jól ez a futam, úgy érzem a Dabas környéki pályák nem a mi autónknak kedveznek. Ennek ellenére nem fogunk feltett kezekkel kimenni a pályákra, a győzelem reményében állunk rajthoz. Szerintem a verseny a 120 kilométeres szelektíven fog eldőlni, ebből szombatra és vasárnapra is jut egy-egy, itt nagyon észnél kell lenni.

Elsődlegesen a kategória bajnoki címre összpontosítunk, jó esélyünk van, hogy már itt megszerezzük az áhított trófeát. Az abszolútban is van még sanszunk, de itt Szalay Balázsék állnak jobban. Semmiképp sem adjuk fel, amíg esélyünk van küzdeni fogunk, de már elkezdtük tervezni a jövő évet is. Nem titok, hogy jövőre szeretnék egy újabb technikával rajthoz állni, ezért több helyről is kértünk be ajánlatot, de most csak a Hungarian Bajára összpontosítunk.

Lónyai Pál: – Számomra nem jelent különösebb gondot, hogy új pályákra költözött a Hungarian Baja, mivel tavaly, terep-ralis pályafutásom elején, elég hamar kiestem, így sok emlékem nincs a versenyről.

Továbbra sem lehet más célunk, minthogy minél több hasznos versenykilométert tegyünk meg, hiszen ezáltal tudok egyre gyorsabb lenni. Nem mondom, hogy nem örülök a gyulai abszolút ötödik és a bajnokságban elért hatodik helynek, de továbbra sem a bajnoki pontok gyűjtése az elsődleges szempont, hanem hogy műszaki gondok nélkül mehessek minél többet. Erre remek lehetőséget kínál a 120 kilométeres szelektív szakasz, de egy kicsit tartok is tőle, hogyan fogom bírni, ilyen hosszú pályán még nem versenyeztem.