Még februárban mutatta be a CitroënDS3 Racinget, a márka limitált darabszámban készülő sportmodelljét. Akkor számos dolgot megtudhattunk az autóról, de pontos műszaki és menetdinamikai adatok titokban maradtak. Mostanáig.

A futómű és a fékrendszer is komolyabb

A futómű és a fékrendszer is komolyabb


Az autó alapját az általunk is tesztelt 1,6-os turbómotorral szerelt DS3 adja. Ám az öt konstruktőri világbajnoki címet szerző Citroën Racing segítségével jelentősen átalakult a kocsi.

Módosult a motorvezérlés, más a turbó, új a kipufogó. Ennek hatására az eredeti 156 lóerő helyett 200 lóerő feletti teljesítménnyel bír a DS3 Racing. Hogy pontosan mekkora a teljesítménye, az függ a nyelvtől, a francia sajtóközlemény szerint 202 lóerős (149 kW), az angol szerint 207 (152 kW). Abban azonban megegyeznek, hogy a korábbi 240 helyett a motor maximális nyomatéka 275 Nm.

Belül is feltűnik a narancssárga

Belül is feltűnik a narancssárga


Ezzel a kisautó 6,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, a végsebessége 235 km/óra. Ezzel szinte tökéletesen másolja az első számú ellenfél, a MINI leggyorsabb, John Cooper Works változatának képességeit.

Persze a motor önmagában mit sem ér, épp ezért a sportrészleg új futóművel, precízebb kormányzással, erősebb fékekkel, egyedi kerekekkel szerelte fel a DS3-ast, amely kívül-belül egyedi megjelenést kap.

A szeptemberben induló értékesítés vélhetően csak formaság lesz, hiszen mindössze 1000 darabot gyártanak az autóból, amit nagy valószínűséggel hamar elkapkodnak. Nagy-Britanniából például 1500-an szeretnének ilyet venni, de csak 200 darab jobbkormányos kivitel készül.

Persze minden bizonnyal később újra lesz valamiféle változat ezzel a technikával, hiszen 2011-től a DS3 képviseli a Citroënt a rali-világbajnokságon.