A Német-rali vasárnapi programja:

SS15 Dhrontal 22,58km
SS16 Moselwein 18,08km
Szerviz G Messepark
SS17 Dhrontal 22,58km
SS18 Moselwein 18,08km
SS19 SSS Circus Maximus Trier 4,37km

Sebastien Loeb megnyerte a Német-ralit. Meglepő? Aligha, hiszen mióta a futam a rali-világbajnokság része, mindig így volt. A franciánál immár nyolcadszor nem volt gyorsabb a Trier központú versenyen.

A hatszoros bajnok fantasztikus versenyt futott, még ma az utolsó napon sem engedett ki, két szakaszt megnyert, kettőn pedig második volt. Egyedül a záró szuperspeciálon lazított, ott ötödikként zárt. Elképesztő: 18 szakaszon nem volt rosszabb eredménye mint a második, és a szakaszok felét megnyerte.

Pedig ma már nem is kellett volna annyira hajtania, 35 másodperces előnye volt reggel és egyetlen esélyes üldözője, Dani Sordo visszavett a tempóból és a biztos második helyre hozta be a második számú Citroënt. Loeb végül 51 másodperccel előzte meg csapattársát, a többiek a vert mezőnyben, percekre.

“Nagyszerű győzelem ismét – a nyolcadik a sorban” – mondta boldogan Loeb. “Teljesen hihetetlen, valóban remekül érzem magam ezen a versenyen. Soha nem kaptam még ki itt, és ezúttal is minden rendben ment.”

Loeb legyőzhetetlen Németországban 1

Ez volt Loeb 59. elsősége összesítésben, illetve ötödik győzelme idén, egy olyan évben, ahol eddig minden versenyen a dobogóra állhatott. Kiemelkedő fölénnyel bír a pontversenyben, 58 ponttal vezet a második helyezett Sebastien Ogier előtt.

A francia, aki jövőre Sebastien Loeb csapattársa lesz, ezúttal harmadikként zárt, megelőzve a Ford versenyzőjét Jari-Matti Latvalát. Bár a finn az év elején még hivatalosan másodikszámú státuszt kapott a Fordtól, azzal a feladattal, hogy segítse az egyéni bajnokságban Mikko Hirvonent, szerződése ezen részleteit ideje lesz felülírni.

Bár Hirvonen a tegnapi – hajtásproblémák miatti – kiesése nyomán ma újraindult, de a sebességváltó ismét megadta magát. A finn az utóbbi két versenyen nem szerzett pontot, így ha a hátralévő négy versenyt meg is nyerné és Loeb egyetlen pontocskát sem gyűjtene, akkor sem kerülhetne az élre.

Ha jól alakulnak a dolgok Loeb, akár már a következő versenyen, Japánban világbajnok lehet, de az is elképzelhető, hogy a francia csapat és annak francia pilótája igazi népünnepélyt szeretne az azt követő Francia-ralin és csak ott húzzák be a tutit.

Loeb legyőzhetetlen Németországban 2

Latvalának nem volt szabad ma túl sokat kockáztatnia, hiszen vélhetően a Ford vezetői így is igen komor hangulatban voltak. Nemcsak Hirvonen búcsúzott idő előtt, de tegnap kiesett Francois Duval és ma reggel Ken Block is. Alig maradt a mezőnyben az oválos márkai autóiból, miközben az összes Citroën hozta a jobbnál-jobb eredményeket. Ken Block egészen furcsa módon búcsúzott a Német-ralitól, még az első szakaszhoz vezető úton esett ki. Az amerikai versenyautójában elszakadt az generátor ékszíj. Banális.

Petter Solberg ugyan dobogóra vágyott, de a pénteki két defekt behozhatatlan hátrányt jelentett. A norvég a szakaszgyőzelmekkel vigasztalódott, gyűjtött belőlük ötöt. Bár megtehette volna (percekre voltak előtte és mögötte is), ma sem lassított, keményen hajtott. Ötödikként zárt.

Solberg akcióban:

A mai nap egyetlen izgalmas csatáját a Kimi Räikkönen – Matthew Wilson duótól lehetett várni. Citroën a Ford ellen. Ezt végül Wilson nyerte. Mivel a 2007-es Forma-1 világbajnok két kanyart is elrontott az első szakaszon, így nem tudta megtartani a hatodik helyet, Wilson simán elé került.

Räikkönen ahogy anno sokszor az F1-ben is, most is a végén, egy “leggyorsabb kőrrel” vigasztalódott, megnyerte a Német-ralit lezáró szuperspeciált. Ez a finn első szakaszgyőzelme a rali-világbajnokságon. Ám ez sem volt elég, a brit előnyéből még maradt 3,8 másodperc.

“Túl sokat hibáztam és túl sok időt vesztettem ma reggel. Annak ellenére, hogy nem túl sok tapasztalattal rendelkezem, többet vártam ma magamtól. Szégyen, hogy elvesztettük a hatodik helyet? – nyilatkozta a verseny végén Räikkönen.

Räikkönen onboard

A 2010-es Német-rali végeredménye:

1.  Sebastien Loeb      Citroën  3ó 59 p 38.3 mp
2.  Dani Sordo          Citroën     + 51.3 mp
3.  Sebastien Ogier     Citroën   + 2 p 13.3 mp
4.  Jari-Matti Latvala  Ford      + 2 p 33.9 mp
5.  Petter Solberg      Citroën   + 6 p 47.7 mp
6.  Matthew Wilson      Ford      + 8 p 46.7 mp
7.  Kimi Räikkönen      Citroën   + 8 p 50.5 mp
8.  Khalid Al Qassimi   Ford     + 17 p 36.5 mp
9.  Mark van Eldik      Subaru   + 17 p 53.0 mp
10.  Patrik Sandell      Skoda    + 17 p 58.8 mp

A Német-rali részletes eredménylistáját erre a linkre kattintva böngészheti. 

A világbajnokság állása a Német-rali után:
Pilóták

1. S Loeb         191 pont
2. S Ogier        133 pont
3. J-M Latvala  117 pont
4. P Solberg     100 pont
5. D Sordo        95 pont
6. M Hirvonen    86 pont
7. M Wilson       56 pont
8. F Villagra       26 pont
9. H Solberg      25 pont
10. K Räikkönen 21 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                   308 pont
2. Ford                       222 pont
3. Citroën Junior Team  168 pont
4. Stobart                   118 pont
5. Munchi’s                  40 pont