A Toyota hozzálátott, hogy olcsó élményautót építsen. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású modell Hiromu Naruszénak állítana emléket, aki június végén halt meg egy autóbalesetben, miközben a Lexus legújabb sportkocsiján dolgozott. A 67 éves vezető tesztpilóta 1963 óta dolgozott a Toyotánál, az összes sportmodell megfordult a kezei között.


Az autó ötlete Naruszétól származik, aki úgy vélte, a fiatalok elérhető árú, orrmotoros, hátsókerék-hajtású kocsira vágynak. Az autó az év elején a Tokió Autószalonon bemutatott GRMN (Gazoo Racing Master of Nurburgring) tanulmányon alapulna, a cél, hogy még megfizethetőbb és vonzóbb legyen, mint a tervezett FT-86 modell, amelyet egyelőre elhalasztottak, és amely várhatóan inkább prémiummodellként tér vissza.

A tanulmány nagyjából megfelelt az elvárásoknak, hiszen az Aygón alapult, orrába egy Daihatsuból származó 1,5-ös motor került, amely a hátsó kerekeket hajtotta. Az egész koncepció nem nyomott többet, mint 1000 kiló.

Úgy tudni, az autó 2012-ben kerülhet piacra, és a Daihastu gyárában, Osakában készülhet. Ára Japánban nagyjából 3,5 millió forintnak megfelelő összeg lehet.

Korábban Aygo Crazy néven már készült egy másik őrület is a kisautóból, akkor a járgány hátuljába 200 lóerős motort szereltek, ami a hátsó kerekeket hajtotta.