A Land Rover a terepjáró szinonimája, így aztán nem is meglepő, hogy járművei mind négykerék-hajtásúak. Voltak eddig. A felfrissített Freelanderből eD4 néven készül elsőkerék-hajtású változat.


Ezentúl a 2,2 literes dízelmotor továbbfejlesztett változata kerül a terepjáróba, ez csendesebb, erősebb és takarékosabb. Az immár változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt motor a szériában járó részecskeszűrőnek köszönhetően teljesíti az Euro 5-ös emissziós normát. A motor 150 és 190 lóerős teljesítménnyel készül, maximális nyomatékuk egységesen 420 Nm, ami hússzal több, mint eddig.

A gyengébbik variáns alaphelyzetben manuális sebességváltóval és intelligens Stop-Start rendszerrel készül, felárért van automata is, de akkor le kell mondani a motorleállító megoldásról. Az erősebb motor csak automata váltóval párosítva kapható. Ez a modell 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 190 km/óra.

A már említett eD4 egyértelműen piaci nyomásra született, mivel az európai piacon 23 százalékban elsőkerék-hajtással kelnek el a szabadidő-autók, ebből pedig a Land Rover is szeretne egy részt. Az eD4-be a gyengébbik motor kerül, amihez hatfokozatú váltó társul, a motorleállító rendszerrel együtt pedig igazán kiemelkedő, 4,9 literes átlagfogyasztást produkál.

Küllemében is felfrissül a Freelander 2, kissé módosított lökhárító, hűtőmaszk és fényszórók jelentik a fő újdonságot. Három új szín (zöld, kék és fehér) és két új könnyűfém felni is választható. Belül a műszeregység órái és az ülések huzatai változtak meg, de kérhető új, elektromos mozgatású ülés is.