A magyar lakosság túlnyomó többsége a válság ellenére sem mond le a gumiabroncs-vásárlásról, a vevők felének választási szempontjait viszont befolyásolja a krízis. Ám ez nem feltétlenül a spórolást jelenti, ugyanis közülük több mint 40% nem az olcsóbb abroncsot, hanem a minőséget és a hosszabb élettartamot részesíti előnyben vásárláskor – derül ki a Goodyear Dunlop Tires felkérésére az NRC Piackutató 2010 júliusában végzett felméréséből.

Noha a lakosság leginkább a vezetési stílust és az autó súlyát tartja a legfontosabb fogyasztást befolyásoló tényezőnek, egyre többen tudják, hogy a gumiabroncs minőségének is jelentős hatása lehet erre.

Más gumit választ férfi és nő 1

Meglepő módon a racionális érvek a nők számára fontosabbak: az abroncs várható élettartama, üzemanyag-kímélő hatása, bordázata és mintája a férfivásárlók számára kevésbé fontosak. A budapesti és a vidéki sofőrök között még nagyobb a különbség: a fővárosiak számára az ár a legfontosabb, minden más tényező jóval kevésbé számít a vásárlási döntésnél, a vidéki autóvezetők számára viszont az említett racionális kritériumok sokkal fontosabbak.

Általában véve gumiabroncs vásárlásakor a legfontosabb szempont, ami még az árat is megelőzi, a hosszú élettartam. Ezek után következik a gumiabroncs üzemanyag-fogyasztásra tett hatása és a bordázat mintája és a zajszint. Legkevésbé befolyásolja a döntést a független gumiabroncsteszteken elért eredmény és a márka.