Két év óta a legnagyobb negyedéves profitra tett szert a Suzuki a júniussal végződött második negyedévben elsősorban azért, mert felszöktek az eladások Ázsiában, főként Indiában.

Az adózott eredmény 15,16 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 2,14 milliárdról. Az üzemi eredmény 6,86 milliárd jenről 31,95 milliárdra emelkedett, a bevétel 14 százalékkal 656 milliárd jenre bővült 577 milliárdról.

A japán autógyártó – amelyben nemrégiben szerzett 19,9 százalékos részesedést a Volkswagen – versenytársaihoz képest viszonylag jobban vészelte át a válságot, mert kínálatában dominálnak a kedvező árfekvésű kisautók, és jelentős a részesedése a gyorsan növekvő indiai piacon.

A társaság nem változtatott az év egészére vonatkozó korábbi előrejelzésén: 30 milliárd jen adózott eredményt és 2,5 ezer milliárd jen bevételt vár.

Forrás: MTI