Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Itt a Bugatti Veyron Super Sport

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2010.07.05. 08.07

Valósággá váltak a hírek, a Bugatti elkészítette a Veyron Super Sportot. Az 1200 lóerős sportkocsi új rekordot állított fel a sorozatgyártású autók között.


Évek óta pletykálták, majd Ferdinand Piëch, a Volkswagen AG Felügyelő-bizottságának elnöke idén májusban a Bécsi Műszaki Egyetemen tartott előadásában utalt rá: a Bugatti dolgozik a Veyron továbbfejlesztett kivitelén. Az autó elkészült; megérkezett a Bugatti Veyron Super Sport, amely ismét a francia márkához rendeli a leggyorsabb sorozatgyártású modell címet.

Pierre Henri Raphanel, a Bugatti hivatalos tesztpilótája Ehra-Lessienben, a Volkswagen saját tesztpályáján előbb 427,933 km/órás sebességet ért el, majd az ellentétes irányban még gyorsabban, 434,211 km/órás tempóval repesztett. Így a Veyron a TÜV és a Guinness által is hitelesített végsebessége 431,072 km/óra.  

Ez a tempó nemcsak nekünk megdöbbentő, de állítólag a Bugatti sem számított rá. “Úgy véltük, hogy 425 km/órás átlagos sebességet érhetünk el” – mondta Dr. Wolfgang Schreiber, a Bugatti főmérnöke.


A 430 feletti élmény azonban csak Raphanelé marad, ugyanis az ügyfelek lefojtva kapják autóikat. A gumik védelme érdekében az utcai Veyron Grand Sport végsebessége 415 km/óra, annak ellenére, hogy műszakilag megegyeznek a rekordautóval. Ám ne legyenek illúzióink, ha a gyár nem teszi meg, akkor majd egy tuningcég – pl. a Mansory – kiiktatja a tiltást egy-egy dúsgazdag milliárdos kedvéért.

Persze a 415 km/óra is elég, hogy újra a Bugatti legyen a leggyorsabb autó, miután a hagyományos Veyrontól (407 km/óra) 2007-ben elvette az SSC Ultimate Aero “csak” 412 km/órával hasított.

A Super Sportba is az ismert 8000-es, 16 hengeres motor kerül, ám módosításokkal. Lecserélték a négy turbót és újak a töltőlevegő-hűtők is. Ennek hatására sikerült 1001-ről 1200 lóerőre növelni a motor teljesítményét, miközben a maximális nyomaték 1250-ről 1500 Nm-re nőtt.

Nem egyszerű motortuningról van azonban szó, a gyártó ugyanis a nagyobb teljesítményhez igazította a vázszerkezetet, új szénszálas műanyag struktúra biztosít kiemelkedő merevséget még az elérhető 1,4 G-s oldalgyorsulás esetén is. Megváltozott a futómű beállítása is, a rugók és a lengéscsillapítók is újak. Maradt viszont az állandó négykerék-hajtás és a hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó.


Amellett, hogy műszakilag más a Super Sport, a megjelenésén is változtattak. Módosítottak az első spoileren, amelyben nagyobbra szabták a hűtőnyílásokat. Hátul viszont szinte teljesen elrejtették a motort, az új, nagyobb, áramvonalasabb tetőkialakítással. A motor immár a tetőn keresztül szív levegőt, nem az eddig látott két nagy “csövön” át. Átalakult a diffúzor is hátul, míg az egy négyzet alakú kipufogó helyett immár két téglalapon át távozik a 16 henger gáza.

Az új változat bemutatásával sem lesz népautó a Veyron.  Eddig 260 hagyományos Veyront és 35 targatetős Grand Sportot adott el a Bugatti, ezek közül eddig 249-et, illetve 22-t szállítottak ki az ügyfeleknek. Az első öt Veyron Grand Sport úgynevezett World Record Edition kivitelben készül, összeállításuk megegyezik a képeken is látható rekordautóéval. Mindegyik elkelt elővételben.

A Bugatti Veyron 16.4 Super Sport első nyilvános fellépése augusztus közepén Kaliforniában lesz a Pebble Beach Concours kiállításon. Gyártása ősszel indul, a másik két variánssal együtt Molsheimban készül.

Kommentek

  • ujj.zalan

    Na végre!! Már vártam, hogy a Bugatti visszavegye a vezetést! :D

  • arobert

    “Itt a Bigatti Veyron Grand Sport”

    “Az első öt Veyron Grand Sport úgynevezett World Record Edition kivitelben készül”

    Mindkét helyen a Super Sportra gondoltatok, nem…?

  • ujj.zalan

    Az elsőnél nem, az a butított verzió 415-ös végsebességgel.
    A másodiknál én se tudom… :S

  • bubibeka1.6

    Nevetséges amikor azt írta a sajtó h nem a Bugatti a leggyorsabb autó a világon(sorozatgyártásúak közül) hanem ez a fostalicska SSC Ultimate Aero. Na most a Veyron ból 300 at adtak el abból a megbízhatatlan irányíthatatlan amcsi fosból meg alig párat. És ez a nem mind1 : a Veyronnál rárakod 300 ra a tempomatot és órákon keresztül tudja míg ki nem ürül a tank. Belül maximális kényelem luxus és csend, tökéletes tapadás, remek irányíthatóság. Semmi hasonló autó nincs jelenleg a világon ami ezt a tempót ilyen természtesen biztonságosan tudja. A másik pedig h mi a t*kömért lovagolnak mindig ezen a végsebességen. Tud kb 400 at és kész. Hogy most 430 helyett csak 415 el engedik a “tisztelt” vevőknek, az senkit se érdekel. Soha az életben nem fog 300 nál gyorsabban menni, csak elmondhatja h ez tud 400 fölött is hasítani…
    A cikknek azt kéne kiemelnie , h az aerodinamikának, és hatékonyabb erősebb motornak köszönhetően az autó jobban gyorsul, hamarabb éri el a 200 at, a 250 et a 300 at akár másodpercekkel mint elődje. Mindenki tudja h a gyorsulás sokkal fontosabb a végsebességnél, mégis mindig a sajtó az utóbbin lovagol.

  • pilakmate

    ennyit a csíra amcsikról:D a bugatti újra az élen :P

  • rolmillion

    Ez már beteges. De ha én nyertem volna a lottó 3 milliárdot biztos befizettem volna egy ilyenre. Ez nem csak tuning, hanem egy komplett erőgép autó. Lennék olajmágnás kisfia, a mi tankolásunkból ilyen játékszerekkel játszadoznak unalmukban…

  • BBHD 007

    rolmillion, én akkor sem vettem volna meg ezt a Bugatti Veyront ha én nyerem meg a mostani lottó ötöst ami egészen pontosan 3.177.138.790 Ft, max. mint gyűjtő, vagy inkább aki 1,5x, 2x vagy 3x áron tovább adja úgy igen persze!:)
    De hogy hosszas időn keresztül biztos nem kellene, mivel ezek már annyit fogyasztanak, hogy tegyük fel meg veszed ezt mondjuk 500 millió forintért (bár nem tudom mennyibe kerül), veszel mást is marad 2 milliárdod.
    Csak ezt azért fenn is kell tudni tartani, vigyázni kell rá, másik Budapestre minek?:)
    Én inkább kibérelném egyszer 1 hétre vagy hónapra ami szint úgy tetemes összeg lehet, és kiélvezném minden egyes percét.
    De Magyországon biztos nem, vagy is ha be van biztosítva max akkor.
    Ha én nyertem volna meg az 5-öst én speciel, szerintem egy Ferrari 458 Italiat vettem volna, azt biztosan!:)
    Az a Ferrari is gyorsul 3,4 alatt százra amit itt biztosan senki sem tapasztalt szóval sokan összeszarnák magukat már attól is!
    Másik Budapesten is lehet használni az említett Ferrarit, ezt a Bugattit nem biztos!:)
    Ferrarit már láttam Budapesten, Magyországon, ezt az új Ferrari 458 Italiat is, normálisan tudta a tulaja használni, de Bugattit még soha nem láttam, vajon miért?:)
    Jah és nem kerül 500 millióba, hanem “csak” 70 millióba persze az már nem alap felszereltséggel kerül 70 misibe és ez is rengeteg pénz egy autótért, de ha Forint milliárdos lennék, ennyit talán még hajlandó lennék kifizetni és persze nem rögtön lecserélni, amikor jön egy újjabb, erősebb sportautó!:)
    500 milliót egy sportautóért még akkor sem adnék ki, ha euró milliárdos lennék, vagy mint mondottam csak akkor ha befektetésnek szánom, de egyébbként tuti nem.:)

  • Laca 70

    Amibe benne van a VW keze eleve nem lehet tartós. 200-ad részébe, de lehet, hogy keveset mondtam, tehát 2 millió forintért már jó sportmotort veszek, Persze, ha csak, hangsúlyozom ha csak, a száguldás élményét keressük. Ok, végre egy ZX-10 se megy enyit, viszont a gyorsulások közel ott vannak. Egy jól felhergelt rendszerrel, az is teljesíti 14mp alatt a 300-at. Ok, ez teljesen más, egy kétkerekű, soha nem lesz olyan biztonságos. Viszont árbeli különbség az van rendesen.

  • rsp200

    ZX-10R? Hmmm… Normál körülmények között egy szaros sportmotor egy kanyart nem tud oly tempóval bevenni, mint egy Swift(LOL), mert nincs tapadása egy autóhoz képest. (kivéve ha fos amcsi:)
    Egyébként meg épp emiatt mondom, hogy első szempont a kezelhetőség. Egy sportkocsinál ez a legfontosabb “élménytényező”. Egy ilyen jellegű 2,6 tonás autót nem azért vesznek, hogy élvezkedjenek(max. egyenesben), hanem mert 40 év mulva még többet fog érni…

  • Nightwind Boti

    elottem szolo mondott valamit…40ev mulva tobbet fog erni ez az auto! Na azt megneznem! Megneznem ha most ilyen kurva draga akkor mennyi lesz. Akkor lehet mar a duplajat fogjak fizetni erte. Erost brutal ez az auto. Csak versenypalyan engednem a hasznalatat! Irto veszelyes mikor 1200lo elszabadul s az ember 300folotti temponal hulyeseget csinal.

  • bubibeka1.6

    BBHD 007 !

    Pest pest pest… Neked nincs más?? Kit érdekel Budapest?? Ki akart 1 sportkocsit egy olyan városban használni ahol rosszabbak az utak mint nálunk a földutak, a közlekedők bunkók az emberek többsége pedig beképzelt? (bocs de eddig az összes pesti élményem ilyen). 2 éve jártam utoljára pesten, az is 1 rémálom volt. Ha bárhogy megtehetem inkább elkerülöm.
    Jah és az ország többi általatok “vidékinek” nevezett része 8 millió főt számol míg pest agglomerációval is 2 őt….
    Más okosság h a Veyron 500 millió Ft. nem nem annyi bárhol utána nézhettél volna h kerek 1 millió AJRÓ az új meg 1,2. Vagyis kb 280 millió Ft de mivel Magyarországon nem lehet megvenni, így kb 250 millió Ft ra jön ki egy külföldi Veyron.
    Amúgy megállítható a hasmagassága, a ferkának nem…

  • Tazzz

    Egy Veyront nem csak mindennapi használatra, én csak magáért a birtoklás tudatáért is megvenném, ha tehetném. Elképesztően jó érzés lehet, hogy a Világ legjobb kocsija ( a szaksajtó objektív és az én szubjektív véleményem is ez róla ) áll a garázsomban a Pagani Zonda meg a többi csudaautó közt… Ferrariból max régit vennék, a legújabb, ami még tetszik az az 512 TR Testarossa, az sem mai darab…
    De bubibekanak igaza van, egy ferka sosem fog felérni egy ilyen Klasszikushoz… Nem a márka híre a lényeges, hanem az érték, amit maga az AUTÓ képvisel… Ez az egyik legkönnyebben vezethető autó a világon, tele van minden földi jóval, jelenleg ez a csúcs. Csak épp 2 személyes, amúgy a Roll Royce Phantom kényelemben megverheti, de semmi másban nincs ellenfele…
    Motor, meg ilyenek, ugyanmár… Nem egy árkategória, egy ilyen kocsival meg lehet jelenni egy fogadáson, vagy valami komolyabb rendezvényen is, motorra nem tudom ki vesz fel öltönyt…

Trabantot tanítottak repülni tűzoltók

Ez törtnéik, ha tűzoltótömlőket erősítenek egy Trabant alá és egyszerre nyitják meg a vizet.

F1: Massa papája az internet új sztárja

Felipe Massa édesapja közönyös unalommal reagálta le Belgiumban, hogy a fiát többen is megelőzték a pályán.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

F1: Rágalom, hogy szabálytalan a Red Bull autója

A Red Bull visszautasította azokat a belgiumi feltételezéseket, amelyek azt sugallták, hogy szabálytalan lehet a csapat autója.

F1: Hamilton kapott egy érthetetlen díjat

A szokásos verseny utáni szavazáson Lewis Hamiltonnak adták a netezők a Belga Nagydíj legjobb pilótájának járó díjat.

Parás BMW-sek, eljött a ti időtök!

Számtalan egyéb innováció mellett távolból elérhető és vezérelhető 360 fokos kamerával érkezik ősszel a BMW új generációs 5-ös szériája.

GT-R – Kényelemre gyúr a japán szörny

Megtapasztaltuk, hogyan tud 70-80 litert fogyasztani százon és 70 kilométer alatt lenullázni egy gumigarnitúrát a 2017-es Nissan GT-R. A kevesebb gomb és nappabőr műszerfalborítás hamar háttérbe szorul.

F1: Belgium fekete báránya,”Mad Max” Verstappen

A nemzetközi sajtó főként a mercedeses Nico Rosberg rajt-cél győzelmét és a holland Max Verstappen megosztó versenyzési stílusát emelte ki a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíj kapcsán.

Na csak befutott a nyár videoklipje

Legalábbis ha autós szemmel vizsgáljuk a dolgot, hiszen Pitbull legutóbbi klipjében van néhány nyalánkság. Köztük egy Bugatti Veyron limuzin is.

F1: Hamilton sajnálná Alonso visszavonulását

Lewis Hamilton szerint nagy veszteség lenne, ha Fernando Alonso 2017 végén távozna a Forma-1-ből, pedig tényleg reális lehetőségről van szó.

Testet öltött a Citroën új zászlóshajója

Futurisztikus hibrid luxusautó-tanulmányt mutatott be a Citroën. A CXperience Concept nevében a márka egyik legendás típusát idézi, formájában pedig a jövőt vetíti előre.

Képben vagy, hogy melyik autó turbós és melyik nem?

És az nem opció, hogy bármelyik lehet, hiszen utólag mindent meg lehet csigázni. Csak a gyári erőforrásokra vagyunk kíváncsiak.