Bár csak 2008 őszén mutatkozott be a Volkswagen Golf hatodik generációja, a német gyár már javában készül annak leváltására. Az ok viszonylag egyszerű, eredetileg is az átlagnál rövidebb élettartamúra tervezte a gyár a hatodik generációt, az ugyanis még a korábbi ötös műszaki alapjaira épül.

A hatoshoz nem készült új padlólemez, viszont a hetedik Golf lesz az egyik első, amely a konszern új moduláris padlólemezére (MQB) épül. A különleges padlólemezt a tervek szerint végül 60 modellnél is használják majd, ami azt jelenti, hogy 65-70 százalékban közös lehet sok millió jármű alkatrésze. 

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Egy látványterv arról, milyen lehet az új Golf


“Az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform” – mondta Ulrich Hackenberg fejlesztési vezető. “Változtathatunk az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így megfelelő egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is a padlólemez.”

Mint Hackenberg elárulta, ezzel nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Ezzel bődületes pénzt spórol a Volkswagen.

Kiemelten kezelik majd a tömeget is, a hetes Golf minden részletét fogyókúrára fogják, így kisebb motorokkal is hozható az elvárt menetdinamika. A dízel- és benzinmotorok egyaránt 1,2-2,0 liter körüli hengerűrtartalommal készülnek majd. Ugyanakkor a következő Golfból már sorozatgyártásban készül hibrid variáns is. 

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Sokat spórol vele a VW


Sőt, mint Martin Winterkorn konszernvezető elmondta “Elhozzuk az elektromos autót mindenkinek”. Az új modellből szinte a bemutatástól várható elektromotorral hajtott kivitel. A VW-csoport célja, hogy 2018-ban 300 000 elektromos autót értékesítsen évente. 

Milyen lesz látványra az új Golf? Állítólag az is szakít valamelyest az eddigi képlettel. Walter da Silva, a VW főtervezője annyit elárult, hogy az új Golf alacsonyabb és szélesebb lesz, mint elődje. Több él határozza majd meg a formáját és összességében sokkal dinamikusabb jelenség lesz, mint eddig.