A korábbi évekhez hasonlóan idén is összeállította a fogyasztói véleménykutatások és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján a BrandZ Top 100 listát Millward Brown. A piackutató szerint a BMW a legértékesebb márka az autóiparban.

Sokat bukott a Toyota


A német autógyártó ezzel felülmúlta a tavalyi győztes Toyotát. A BMW márka becsült értéke 21,82 milliárd dollár, míg a japán cégé 21,77 milliárd. A gazdasági visszaesésnek köszönhetően egyébként mindkét cég alacsonyabb értékeket kapott, mint tavaly.

A harmadik helyen a Hondát jegyzi Millward Brown, megelőzve a Mercedest és a Porschét. A legnagyobb nyertesek a Volkswagen és a Ford voltak, előbbi 20, utóbbi 19 százalékos növekedést ért el a cég adatai szerint, míg a legnagyobb veszteséget a Porsche (-31%) és a Toyota (-27%) jegyzi. 

A Porsche értéke is csökkent


Az autógyártók azonban közel sincsenek az élmezőnyben, hiszen a százas listán az első helyezett BMW is csak huszonötödik, a hetedik Ford pedig be sem jutott a Top 100-ba.  Idén is a Google a legértékesebb márka a világon, második az IBM, harmadik az Apple. A Google 2007 óta vezeti a 100 legnagyobb márka listáját, jelenleg 114,3 milliárd dollárt ér, 14 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A 100 vezető márka összesített értéke 2,04 ezer milliárd dollár. Ez a tavalyihoz képest 4 százalékos növekedés, ami részben azzal magyarázható, hogy most először olajipari cégeket is bevontak a felmérésbe.

A legértékesebb autógyártók:

1. BMW 21,82 $ – (25.)
2. Toyota 21,77 $ – (26.)
3. Honda 14,30 $ – (46.)
4. Mercedes 13,74 $ – (53.)
5. Porsche 12,02 $ – (65.)
6. Nissan 8,61 $ – (86.)
7. Ford 7,04 $ –
8. VW 6,99 $ –
9. Audi $ 3,62 –
10. Renault $ 3,26 –

Az összegek milliárd dollárban és a Top 100-ban elfoglalt helyük.