Mindig is azt hangoztatta a Ford, hogy olyan autókat akar gyártani, amiket élmény vezetni. Legújabb tanulmányuk, a Pekingben bemutatkozó Start Concept is ennek jegyében született. A városi használatra megálmodott kisautó nem a Ford modellpalettáját meghatározó Kinetic Design jegyeiből épül, hanem a klasszikus sportkocsik ötleteiből merít. 

Akár a klasszikus sportautókban

Akár a klasszikus sportautókban


A Ford olyan modelleket vett alapul, mint a Porsche 356 Speedster és az Alfa Romeo Zagato SZ, amelyektől a külső mellett az utastér is kapott ötleteket. Szó se róla, igazán szerethető apróság született. Egyelőre azonban a Ford emberei úgy nyilatkoztak, az autó nem több, mint látványosság, szó sincs arról, hogy gyártani akarnák. Sokkal inkább csak a tudásukat mutatják meg. 

Hiszen például a jármű vázát alumínium és nagy szilárdságú acél kombinációja adja, amely kellően biztonságos utascellát eredményez, amellett, hogy könnyebb. Erre újrahasznosított kompozit anyagból készült a karosszéria, amely a gyártás során elnyeri a színét, így az utólagos fényezés szükségtelen. Ezekkel a megoldásokkal könnyebb és megfizethetőbb autó születhet.

Háromhengeres turbómotor mozgatja

Háromhengeres turbómotor mozgatja


A Start mozgatását egy vadiúj Ecoboost motorra bízták. A háromhengeres, 1,0 literes turbómotor műszaki paramétereit nem árulták el, csak annyit, hogy a hagyományos 1,6-os motorokkal versenyképes. Azaz nagyjából 100-115 lóerős lehet. A károsanyag-kibocsátását ugyanakkor 100 g/km alattinak adja meg a Ford, amiből tudható, hogy a fogyasztása 4,3 liter körül alakulhat. Ha maga az autó nem is, az új motor bizonyosan feltűnik a jövőben. 

A Start Concept felszereltségéhez tartozik az úgynevezett MyFord Mobile technológia is. A szintén még csak tanulmány jellegű rendszerben egy érintőképernyő áll a vezető rendelkezésére, hogy különböző funkciókat – mint a légkondicionálás, a navigáció a mobiltelefonokkal való kapcsolat – kezelje.