Ahogy azt a kémfotók alapján sejtettük, a Volkswagen Pekingben bemutatta a felújított Volkswagen Phaetont. Immár másodszor frissítettek a luxusautón, ezúttal sem költve sokat a fejlesztésre.

Továbbra is kétféle hosszúsággal készül a Phaeton, az egyszerűbb modell 5,06, a nyújtott 5,18 méter hosszú, utóbbiban természetesen a hátul ülőknek jut 12 centiméterrel nagyobb lábhely. Az autó formája változatlan, de teljes új arcot rajzoltak neki. Elöl mások a lámpák, a hűtőmaszk és a lökhárító is. Hátul a lökhárítók, a csomagtérfedél és a lámpák változtak meg. 


Emellett új visszapillantó tükrök, felnik és karosszériaszínek kapcsolódnak a Phaeton megújításához. A kocsin a korábbinál sokkal több a krómdíszítés.

Eltekintve az új multifunkciós kormánytól és kibővített kárpit- és fabetétkínálattól, a VW Paheton legújabb variánsa belül is ugyanolyan, mint eddig. Továbbra is kapható hagyományos ötüléses kivitelben, illetve a hátsó részhez rendelhető két különálló, elektromosan állítható fotel is.   

Az új Phateon 6, 8 és 12 hengeres motorokkal készül 280-450 lóerős teljesítménnyel. A motorkínálat az előzetes várakozások ellenére nem változott. Az alapváltozatba továbbra is a 3,6 literes benzinmotor kerül, 280 lóerővel. Emellett az ismert 4,2-es V8-as (335LE) és a 6,0 literes V12-es (450 LE) kerül az autóba.


Dízelből továbbra is egyféle van, 3,0 literes V6-os. Az Európában legnépszerűbb variánssal 8,6 másodperc alatt gyorsul százra a Phaeton, végsebessége 237 km/óra, miközben átlagfogyasztása 8,5 liter.

A luxusautó szériafelszereltség részeként összkerékhajtással és légrugós felfüggesztéssel készül. Szintén az alapfelszereltség része a kanyarlámpával szerelt bi-xenon fényszóró, de felárért úgynevezett dinamikus lámpasegéddel is felszerelhető. Ilyenkor egy kamera figyeli a jármű környezetét és aktívan kezeli a fényszóró működését, figyelembe véve a forgalmat és az időjárást is. Nem hiányzik a távolságtartó tempomat, a sávtartó rendszer és a garázsból kihajtáskor praktikus első kamera sem.