2004-ben kategóriát teremtve mutatta be a Mercedes-Benz a CLS-t. A négyajtós kupéból hamarosan elkészül az új generáció, amely azonban már nemcsak szedán, de kombi kivitelben is elérhető lesz. Legalábbis erre utal a Pekingi Autószalonon leleplezett Mercedes Shooting Break tanulmány. 


Eltekintve pár apró részlettől, az autó szinte sorozatgyártásra késznek tűnik. A lökhárítók, a tükrök, a kilincsek és a lámpák cseréje után már kész is a használható variáns. A többi rész már ismerős lehet más Mercedes-modellekről, a lapos orr a méretes Mercedes-csillaggal az SLS sportkocsiról, a hátsó sárvédők masszív domborítása az E-osztályról. 

Ha csak a jármű sziluettjét nézzük, nem más, mint egy sportos kombi. A csomagtartó rovására a hátsó utasok mögött már erősen süllyed a tetőív, míg mondjuk az E kombinál tovább fut egyenesen. Ami különleges megjelenést biztosít az autónak, az a CLS-nél megismert, a kupékra jellemző keskeny, erősen ívelt oldalablak. Ez ugyan korlátozza a kilátást, de nagyon mutatós. A kupés kialakításnak megfelelően az ajtók keret nélküliek. 


A koncepcióautó 4960 mm hosszú, azaz az E-kombinál hét centivel nyúlánkabb, 1950 mm-es szélességével pedig tíz centivel szélesebb is, ugyanakkor 1444 milliméteres magassága mindössze három milliméterrel kevesebb. Ennek megfelelően az autó egész más képet fest. Széles és nyúlánk. 

Belül négy különálló ülést találunk, amelyekben kiemelkedő kényelemben részesülnek az utasok. A sportos fotelektől eltekintve az utastér is sorozatgyártású modellnek megfelelő. A Mercedesnél ismerős formák, kapcsolók láthatóak a bőrrel és fával díszített belsőben. Az utastérhez hasonló minőségű a csomagtartó is, hiszen nagy valószínűséggel ebben az autóban nem a sáros gumicsizma kerül majd ide, sokkal inkább a golfzsák.


A koncepcióautóban a Mercedes új generációs V motorjának előfutárja szerepel. A 3,5 literes motor 306 lóerős, maximális nyomatéka 370 Nm. Természetesen a sorozatgyártású autóban ennél több motor szerepel. Várhatóan egy 4,6 literes, duplaturbós, V8-as benzines, illetve két dízel. A kisebb 2,1 literes hengerűrtartalommal, négy hengerrel és két turbóval, míg a nagyobb 3,0 literes V6-os egy turbóval. Mindegyik motorhoz a Mercedes 7 fokozatú sebességváltója kapcsolódik majd. 

A pletykák szerint az új CLS még idén bemutatkozik, forgalmazása év végén vagy a jövő év elején indulhat meg. A BMW 5GT-vel versengő Shooting Break egy évvel később kerülhet piacra.