A Török-rali zárónapjának programja:

SS18       Deniz 1  16.76km       
SS19       Mudarli 1  21.32km        
SS20       Ballica 1   19.22km        

Szerviz    Pendik

SS21       Deniz 2       16.76km       
SS22       Mudarli 2    21.32km        
SS23       Ballica 2     19.22km        

Össztáv                     114.60km

Úgy vágott neki a mezőny a Török-rali zárónapjának, hogy bár Sebastien Loeb (Citroën) állt az élen, de hárman is lőtávolban voltak – Petter Solbergnek, Mikko Hirvonennek és Dani Sordónak sem lehetetlen ledolgozni 15-20 másodperc hátrányt hat szakasz alatt.

Csakhogy reggelre kiderült, hogy nem hat, csak négy szakasz vár a mezőnyre, mivel a szervezők az első két szakaszt törölték: az este lehullott csapadék versenyzésre alkalmatlanná tette a pályákat. Ez csökkentette az üldözők esélyeit. Nemcsak ezzel segített az időjárás a francia címvédőnek, de az éjszakai eső nyomán már nem jelentett hátrányt elsőként rajtolni. A mai harmadik, már megtartott gyorsaságin Loeb hajtott a leggyorsabbként.

Sőt, ez a szakasz megpecsételte Mikko Hirvonen győzelmi esélyeit is, miután a Ford versenyzője 1,5 kilométerrel a rajt után egy csúszós jobbkanyarban túl szélesen fordult, megütve a bal hátsó kereket. A gumi 10 kilométerrel később adta meg magát, teljesen szétverte a Focus sárvédőjét, porral töltve meg a versenyautó utasterét.

“Abban a reményben kezdtem ma reggel, hogy harcolhatok a második helyért, vagy akár a győzelemért. Keményen hajtottam, mert miután a törölték az első két szakaszt ez volt az egyetlen esélyem, hogy felzárkózzam” – mondta Hirvonen. “Ha pedig valóban nyomod neki, akkor ilyen dolgok megtörténnek.”

Sebastien Loeb nyerte a Török-ralit 1

Közel 50 másodpercnyi hátrányt gyűjtött össze a finn, aki az eset után visszacsúszott a negyedik helyre. Ám nem tanyázott ott sokat, mert a rövid ideig magát dobogósnak mondható Dani Sordo a 21. szakaszon kiesett: eltalált egy sziklát és eltört a Citroën C4 WRC lengéscsillapítója.

Egyedüli üldözőként így Petter Solberg maradt, aki szintén bepróbálkozott. “Megpróbáltam reggel, de amikor kicsúsztunk és eltaláltunk egy fát, akkor azt mondtam, akkor ezt most inkább hagyjuk” – nyilatkozta és ezután inkább a biztos célba érkezésre figyelt. Nem is tette rosszul. A Törökországban öt szakaszt is megnyerő norvég pilóta immár sorozatban a harmadik versenyen állhat dobogóra. Privát versenyzőként a második helyre jött fel a pontversenyben. Ez azért nem semmi.

Ennél csak Sebastien Loeb teljesítménye kiemelkedőbb, aki a svédországi első versenyen szerezett második helye után sorozatban három győzelmet autózott ki, miután vasárnap a megrendezett négyből három szakaszon nem volt nála gyorsabb. Ez a hatszoros világbajnok 57. futamgyőzelme a rali-vb-n. Sikerével tovább növelte előnyét az egyéni pontversenyben is.

Sebastien Loeb nyerte a Török-ralit 2

Kiemelkedően eredményesnek könyvelheti el a Citroën Junior csapat a Török-ralit, hiszen pilótái a negyedik és ötödik helyet szerezték meg. “Majdnem tökéletes hétvége volt, eltekintve a defekttől, de ez is része a ralinak” – mondta a francia pilóta, aki első helyről csúszott hátra, de végig remek teljesítményt nyújtott.

Kimi Räikkönen ötödik világbajnoki futamán egészen az ötödik helyig jutott, úgy, hogy csatában volt a jóval tapasztaltabb Federico Villagra és Matthew Wilson ellen, akiket meg is előzött.

“Ez egy jó hétvége volt számunkra – nem voltak nagy hibáink és semmi gond az autóval” – értékelt Räikkönen “Na persze két helyet annak köszönhetünk, hogy mások kiesetek, de ez is benne van és azt hiszem, mi fejlődtünk.”

A Ford gondjait valamelyest enyhíti Jari-Matti Latvala, aki tegnap ugyan összetörte autóját és nagy hátrányt szedett össze, de végül feljött a nyolcadik helyre. Így egyéniben is szerezhet pontot, amellett, hogy Dani Sordo kiesésével a csapatverseny is relatív jól alakult számukra.

A 2010-es Török-rali végeredménye:

1.  Sebastien Loeb      Citroën  3h01m38.7s
2.  Petter Solberg      Citroën     + 54.5s
3.  Mikko Hirvonen      Ford      + 1m43.4s
4.  Sebastien Ogier     Citroën   + 3m46.0s
5.  Kimi Raikkonen      Citroën   + 6m44.3s
6.  Federico Villagra   Ford      + 7m56.7s
7.  Matthew Wilson      Ford      + 8m29.8s
8.  Jari-Matti Latvala  Ford     + 19m44.2s
9.  Dennis Kuipers      Ford     + 23m22.2s
10.  Aaron Burkart       Suzuki   + 27m04.7s

A rali-világbajnokság állása négy futam után:

Egyéni:

1. Sebastien Loeb 93 pont
2. Petter Solberg 53
3. Mikko Hirvonen 52
4. Jari-Matti Latvala 47
5. Sebastien Ogier 45
6. Dani Sordo 24
7. Matthew Wilson 22
8. Federico Villagra 20
9. Henning Solberg 18
10. Kimi Räikkonen 14

Csapatok:

1. Citroen Total World Rally Team 126 pont
2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 111
3.Citroen Junior Team 75
4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 56
5. Munchi’s Ford World Rally Team 26