A BMW AG 13,8 százalékkal növelte eladásait világszerte az idei első negyedévben 2009 azonos időszakához képest. A cég összesen 265 809 autót értékesített az idei első három hónapban. Ezzel a bajor gyártó megőrizte első helyét a prémiumgyártók között, hiszen a Mercedest most először megelőző Audi 264 ezer, míg a csillagos márka 248 ezer autót adott el három hónap alatt.

A BMW-csoport jórészt a kínai értékesítések jelentős növekedésének köszönheti első helyét, amely látva az Audi bővülését (+25,9%), korántsem bombabiztos a második harmadra nézve. A BMW 106 százalékkal 34 179-re növelte kínai autóeladásait az idei első negyedévben. A MINI eladásai 13,6 százalékkal 49 526-ra, a Rolls-Royce márkáé 20,9 százalékkal 279-re bővül.

A BMW sikerében komoly szerepe van a Hetes és az új X1 modelleknek. Előbbiből 54 százalékkal több, 14 ezer darab fogyott idén, míg az új szabadidő-autó 19 ezer darabbal növelte az eladásokat. 

Forrás: MTI