“A vevőink olyan autót akarnak, amellyel ők és feleségeik is tudnak 2-3 órát kényelmes autózni közúton, viszont a versenypályán gyilkos időket képes elérni körről körre. Majd ha végeztek, kényelmesen elautóznak egy vendéglőbe. Ez tehát egy versenyautó légkondicionálóval és tempomattal” – mondta új autójáról Tym Switzer. 

Az amerikai Switzer cég tulajdonosa a Nissan GTR átalakításával alkotta meg a fent leírt járművet. A jármű hathengeres motorján számos módosítást végeztek, így a turbók, a szívórendszer, a töltőlevegő-hűtők is újak. Az átalakított motor az eredeti 480 helyett most 800 lóerős, a maximális nyomatéka pedig 948 Nm (eredetileg 588 Nm).  

Ha ez nem lenne elég, a súly/lóerő arány jelentős javításához, a Switzer még könnyebbé is tette a GTR-t. Az új féknyergekkel és féktárcsákkal a rugózatlan tömeget, a különösen könnyű sportkipufogóval, karbon csomagtartó-fedéllel és az új első ülésekkel az össztömeget csökkentették. Az eredmény 90 kilogramm mínusz.

Új turbók és hűtők is részei a csomagnak

Új turbók és hűtők is részei a csomagnak


“A kisebb tömeg jó. Ez azt jelenti, hogy úgy vezethetsz, hogy nagyobb lesz a tapadás a kanyarokban, rövidebb távon áll meg az autó és gyorsabb az egyenesekben” – mondja Switzer. “A nagyobb tömeg ugyanakkor rossz. A gumik kevesebbet bírnak, a fékhatás hamarabb romlik és még többet is fogyaszt a kocsi.”

Persze volt is honnan fogyni, hiszen az összkerékhajtású Nissan GTR 1725 kilogramm, ami nem kevés. Sajnos menetdinamikai adatokat nem közöltek, mi úgy tippeljük, az autó nagyjából 3 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége nagyjából 330 km/óra lehet. A normál változatok 3,5 másodperces sprintidővel és 312 km/órás csúcstempóval büszkélkedhetnek. 

A teljes átalakítást állítható futómű, új diffúzor és aktív hátsó szárny teszi teljessé.