Újra bevezeti az Uno nevet a Fiat, ismét egy kis olcsón üzemeltethető autót takar majd a név. Bár hivatalos információk egyelőre nem állnak rendelkezésre, úgy hírlik, az Uno a Panda padlólemezére épül, ezzel teszik olcsóvá a fejlesztést és a gyártást. Itt vannak az első álcázatlan fotók az autóról. 

Terepes kivitel is lesz

Terepes kivitel is lesz


A barátságos formájú járgány állítólag 3770 milliméter hosszú, vagyis nyolc centivel hosszabb, mint az eredeti Uno. A jármű tengelytávolsága 2376 milliméter, csomagtartója 290 literes. Nemcsak hagyományos kivitelben készül majd az új Uno, műanyag kiegészítőkkel terepjárónak álcázva is piacra kerül.

Egyes hírek szerint az Uno lesz a Fiat olcsó modellje és szerte a világban piacra kerül a fejlődő országokban. Egyelőre azonban a brazil gyártás a biztos. Dél-Amerikában kétféle motorral kerül forgalomba az autó. Az 1,0 és 1,4 literes motorok benzinnel és alkohollal is üzemeltethetőek. Előbbi 70, utóbbi nagyjából 85 lóerős. Azért csak nagyjából, mert tisztán alkohollal üzemeltetve valamelyest erősebbek a motorok.

1983-ban mutatkozott be

1983-ban mutatkozott be


Az eredeti Fiat Unót 1983-ban mutatták be a Fiat 127 utódjaként. A kocsit egészen 1995-ig gyártották Olaszországban, majd 2002-ig Lengyelországban. Európában több mint 6 millió fogyott belőle. Különösen sikeres volt Brazíliában és Dél-Afrikában. A dél-amerikai államban 1998 és 2006 között kétmillió darabot gyártottak.