“A Rapide képes rá, hogy négy embert szállítson kényelmesen, de elsősorban sportautó, ezért ugyanannak a tesztnek vetjük alá, mint a többi sportkocsinkat is” – mondta Ulrich Bez, az Aston Martin vezetője, amikor bejelentette, hogy a cég a Rapide modellt nevezi a május 15/16-ai Nürburgringi 24 órás viadalra. 

Tavaly a Vantage bizonyított. A hobbiversenyzőknek kitalált versenyautó – amelynek egyik pilótája Ulrich Bez volt – nyert a kategóriájában, titkon biztosan ezt várják a négyajtóstól is. 

2009: Győzelemre hajt a Vantage

2009: Győzelemre hajt a Vantage


A Rapide viszonylag kevés módosítással érkezik a német versenypályára. Karosszériája és 477 lóerős, V12-es motorja érintetlen marad. Beépítenek azonban bukócsővet, tűzoltó berendezést, kicserélik a futóművet és verseny abroncsokat használnak az utcai gumik helyett.

Ezúttal sem alkalmaznak profi versenypilótákat, helyettük a gyár kiválasztott mérnökei ülnek majd az autóban. Bizonyítandó, hogy még így is versenyképes a sportkocsi.