A Jordán-rali első napjának programja:

SS1 – Rumman Forest, 15,34 km
SS2 – Wadi Shueib, 8,65 km
SS3 – Mahes, 20,44 km
SS4 – Mount Nebo, 11,09 km
SS5 – Wadi Shueib, 8,65 km
SS6 – Mahes, 20,44 km
SS7 – Mount Nebo, 11,09 km

Kihasználva a lehetőséget, hogy legfőbb riválisai mind előle indulnak és takarítják a murvás szakaszok poros felső részét, Jari-Matti Latvala (Ford) vezet a Jordán-rali első négy szakasza után. Előnye azonban csak minimális az őt üldöző Dani Sordóval (Citroën) és Petter Solberggel szemben, miután azok is jó rajtpozícióból indulnak.

A Ford versenyzője nyerte az első két szakaszt, a harmadikon Sordo, a negyediken Solberg hajtott a leggyorsabban. Latvala úgy nyilatkozott, csak az első két szakaszon nem jelentett sokat a rajtpozíció, mert a másik kettő nem volt olyan csúszós. 

Ford az élen a Jordán-ralin 1

A sorrend azonban hamarosan megváltozhat, miután, mind Latvalának, mind Solbergnek kinéz egy tíz másodperces büntetés, miután egy percet késtek a harmadik szakasz rajtjától. Mindkét pilóta azt mondta, túl kevés idő volt a két szakasz között és túl nagy volt a forgalom a közúton, ezért nem értek időben a kijelölt helyre. 

“Nem éppen ideális helyzet, ha remekül kezdesz, utána meg büntetést kapsz” – mondta a Ford finn versenyzője. “De ez már történelem, nem változathatunk rajta.”

A helyzetből Sordo jöhet ki a legjobban a nap végén. A spanyol egy időre a vezetést is átvette, de a negyedik szakasz végén kisebb gond lépett fel a motornál, ami miatt lassítania kellett.  “A gázpedálprobléma nélkül rendben lennénk” – mondta Sordo. “Nagyon, nagyon csúszós és nehéz vezetni, de jelenleg elég jól megy.”

Négy szakasz után a Citroën Junior csapat pilótája, Sebastien Ogier a negyedik, megelőzve a címvédő Sebastien Loeböt. A címvédő lemaradása több mint 20 másodperc, ami nem is olyan rossz, ha figyelembe vesszük, hogy elsőként rajtol. A francia biztosan nem is izgul túlságosan, miután első számú riválisa, Mikko Hirvonen – aki bár jobb rajtpozícióból indul – mögötte van a hatodik helyen. 

Hirvonen is szenved a csúszós utakon, ám hátránya annak köszönhető, hogy az első szakaszon egyszer megpördült, illetve kétszer lefullasztotta a Focus WRC motorját. “Igazán bosszantó, hogy megpördültünk” – mondta Hirvonen. “Csak egy kicsit fordultunk szélesebben a csúszós részen és az autó máris fél fordulatot tett. Azután kétszer lefullasztottam, miközben próbáltam újra elindulni. Utána már rendben ment, jó ritmusban mentünk, de a körülmények elég kemények.”

Ford az élen a Jordán-ralin 2

A sort a Stobart Ford pilótái, Henning Solberg és Matthew Wilson folytatják a hetedik és nyolcadik helyen. Kimi Räikkönen megfontoltan halad, egyszer sem autózott a legjobb tízbe megfelelő időt, ennek megfelelően csak a 12. helyen van, három S2000-es pilóta is előtte áll. Hátránya már több mint két perc az elsőtől. 

A Jordán-rali állása 4 szakaszt követően

1.  Jari-Matti Latvala  Ford      42 perc 25,6 s
 2.  Dani Sordo          Citroen     + 0,4 s
 3.  Petter Solberg      Citroen     + 1,5 s
 4.  Sebastien Ogier     Citroen    + 14,0 s
 5.  Sebastien Loeb      Citroen    + 21,1 s
 6.  Mikko Hirvonen      Ford       + 28,0 s
 7.  Henning Solberg     Ford       + 41,2 s
 8.  Matthew Wilson      Ford     + 1 m 07,1 s
 9.  Nasser Al-Attiyah   Skoda    + 1 m 26,1 s
10.  Federico Villagra   Ford     + 1 m 28,0 s

A részletes eredményekhez kattintson ide