Bár a Lotus Elise legkomolyabb változatába csak 260 lóerős motor kerül, a különösen könnyű karosszériájának köszönhetően sokkal erősebb sportkocsikkal is versenghet. De mi lenne, ha négyszer olyan erős motort kapna? A Hennessey megcsinálta, vagy valami nagyon hasonlót.

Elkészült ugyanis az évek óta fejlesztett Venom GT, ma bemutatták az autó első hivatalos fotóit és műszaki adatait. 


A sportkocsi vázát a Lotus Elise adja, amelyhez viszont amerikai V8-as motort társítanak. A kocsit Silverstone-ban gyártják majd. A Venom GT tömege mindössze 1071 kilogramm, ami nagyjából egy Suzuki Swift súlya, amit úgy értek el, hogy az alumíniumvázra karbonból készült a karosszéria, sőt a felnik is. 

A szupersportkocsiból többféle variánst készít a Hennessey. Az alapmodellbe a Corvette ZR1 6,2 literes, kompresszoros motorja kerül. Persze nem csak úgy simán, de a teljesítményét 648-ról 725 lóerőre növelték. Ugyanakkor a Venom elérhető lesz 1000 és 1200 lóerős, duplaturbós, V8-as motorokkal is. A brutális teljesítmény hatfokozatú sebességváltó közbeiktatásával jut a hátsó kerekekhez. 

Ahhoz, hogy valamelyest uralható legyen a kétüléses jármű, programozható kipörgésgátlóval és állítható futóművel szerelik, de aktív aerodinamikai elemekkel is ellátják. A hátsó szárny nemcsak függőleges irányban állítható, de erős lassításkor fékszárnyként is működik. 


Dinamikai adatokat nem hozott nyilvánosságra a kész modellről a Hennessey, de korábban a fejlesztés során a 0-100 km/órás sprintre 2,4 másodpercet adtak meg. Míg a 0-200 mph, azaz a 0-322 km/órás száguldásra 14,5 másodperces időt. Az is könnyen elképzelhető, hogy az autó valóban gyorsabb lesz a 407 km/óra tempóra képes Bugatti Veyronnál, mint ahogy eredetileg tervezték, hiszen erősebb, de könnyebb annál. 

A Hennessey tervei szerint az autót világszerte forgalmazzák majd, de mindössze évi tíz darab gyártását tervezik. Négy Venom GT-t már megrendeltek. Amerikai lapok úgy tudják, a Venom GT hatszázezer dollárba, azaz durván 120 millió forintba kerül.