Erősnek, de viszonylag takarékosnak ígéri új motorját a Volvo. A turbós GTDi a méretcsökkentési elvet követi. GTD már volt a Renault-nál és ma is van a Volkswagennél, de a GTDi kicsit más, így új.

Szívó- és kipufogóoldalon is változó a szelepvezérlés

Változó szelepvezérlés mindkét oldalon


A Volvo által választott név a Gasoline Turbocharged Direct Injection rövidítéséből áll össze, ami a benzines, turbófeltöltött, közvetlen befecskendezéses szavakat takarja.

Kisebb fogyasztás

Az új motor a többféle verzióban kínált 2,5 literes öthengerest helyettesítheti, teljesítménye és forgatónyomatéka nagyjából annak nívóján áll, fogyasztása azonban kedvezőbbnek ígérkezik. Például az automata váltós S80 szabvány szerinti átlagfogyasztása 8,3 liter, míg a vele összevethető 231 lóerős motor automata váltóval 9,6 litert  fogyaszt százon.

Műszaki adatok
Volvo S80 2.5TVolvo S80 2.0 GTDi
Hengerűrtartalom 2521 cm3 1999 cm3
Teljesítmény 170 kW/231 LE/4800 149 kW/203 LE 6000
Nyomaték340 Nm 1700-4800 300 Nm 1750-4000 (320)*
Átlagfogyasztás** 8,6-9,6 l/100 km 7,9-8,3 l/100 km
Szén-dioxid-emisszió** 206-229 g/km 184-193 g/km

*: túltöltéssel, rövid ideig (overboost)
**: kézi/automata váltóval


Modern motor

300 Nm-t ad le a modern benzines motor

300 Nm-t ad le a modern benzines motor


A maximális teljesítményhez képest kisméretű feltöltő gyors reakciót biztosít, fejlesztésében a Borg Warner is benne van.

A veszteségeket csökkentő (mert a kipufogógáz különben elvesző energiáját hasznosító) turbó mellett a motor hatásfokát növeli a közvetlen befecskendezés. A Volkswagen-konszern TSI és TFSI motorjai pont ebben jobbak a Renault, a FIAT vagy az Opel hasonló, kis hengerűrtartalmú turbós benzineseinél.

Először XC60, V70, S80 GTDi lesz

Az injektorok végén hét furaton át lövi be a rendszer a benzinpárát, a sok apró nyílás az égést tökéletesíti, javítva a teljesítményt és a fogyasztást. Várhatóan az XC60, a V70 és az S80 mellett az új S60 és kombija, a V60 is megkapja a GTDi motort.

a kép nagyobb mint 150px!