Motort cseréltetett egyik autójában Vlagyimir Putyin. Kicsit ciki, de a hazai autóipar védelmezőjeként domborító kormányfő egy Opel-motorra cserélte a Nivába eredetileg beszerelt négyhengerest, ami nemrég derült ki.

Hazai dzsip, idegen motor

1976 óta készül a kiváló terepjáró

1976 óta készül a kiváló terepjáró


A KGB éléről a kontinensnyi ország élére jutott politikus erősebb motorra vágyott, ezért döntött a csere mellett.

Putyin terepjárója Szocsiban, a neves fekete-tengeri üdülőhelyen található, itt használja hébe-korba a korábbi államfő.

Az ominózus Nivát tavaly vásárolta a politikus, a média figyelmét a hazai autógyártásra irányítva.

Opel a Ladától

Strapabíróbb az itthoninál az orosz Astra

Strapabíróbb az itthoninál az orosz Astra


Az AvtoVAZ a Ladán kívül más autókat is gyárt. A General Motors-szal és az EBRD-vel meglévő együttműködésből 2002 óta születnek a nálunk ismertnél modernebb Nivák, 2004 őszétől pedig a lépcsőhátú Astra G is orosz földön készül Chevrolet Viva néven.

Oroszországban olcsó a benzin és kemény a tél, ezért csak benzines motor jöhet szóba. A zord helyi út és a klimatikus viszonyokhoz igazított Astra Classicban az 1,8-as, 125 lóerős motor van.

Kapható hozzá rossz idő csomag, a hidegindítást -27 fokban is gond nélkül végző motorvezérléssel, növelt kapacitású akkuval, erősebb generátorral, de van poros utakra szánt dupla szigetelés az utastérhez, műanyag védőpajzs a tankra, erősített acélfelni és emelt hasmagasság.

Oroszországban a Lada vezet

Van belőle platós és ötajtós is

Van belőle platós és ötajtós is


Az autóiparra ráfér a propaganda, az orosz piacon az elmúlt évben a 2008-as szint felére zuhantak az értékesítések. A világ legnagyobb területű államában tavaly 1,4 millió személyautó talált gazdára, ami 49 százalékkal marad el az azt megelőző évitől.

Továbbra is a Lada részesedése a legnagyobb a hazai piacon, bár tavalyi eladásai 44 százalékkal estek 2008-hoz viszonyítva. 2009-ben még így is 349 500 autót adott el a Lada.