Hamarosan bemutatkozik az új Mazda5. Külsejét a gyár szerint a Nagare tanulmányautó inspirálta, de eléggé neki kell rugaszkodni ahhoz, hogy meglássuk a közös vonásokat a lapos jövőautó és az új egyterű között.

Két benzines motor

2004-ben debütált a Premacy utóda, az első Mazda5

2004-ben debütált a Premacy utóda, az első Mazda5


A Genfi Autószalonon bemutatkozó autó Magyarországon szeptembertől lesz kapható. A gyártás ezúttal is a benzines motorokkal indul, a dízelek pár hónappal később érkeznek.

2.0: 15 százalékot csökkenő fogyasztás

Az egyik benzines motor a Mazda3-ban kipróbált új fejlesztésű, kétliteres benzines, amely az eddigi 7,9 liternél 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást ígér. A takarékosságban a Mazda saját fejlesztésű, a motort az átlagnál gyorsabban újraélesztő stop-start rendszere segít.

Egyedi a hátsó tolóajtó

Egyedi a hátsó tolóajtó


Az alapmodellt továbbra is 1,8 literes, négyhengeres benzines motor hajtja, arról nincs hír, hogy ezt a motort is átállítaná a Mazda közvetlen benzinbefecskendezésre, mint a kétezrest.

A dízelek között alighanem a Mazda6-ban és újabban a CX-7-ben is bevetett 2,2 literes motorokkal találkozhatunk, többféle teljesítménnyel.
A belső tér koncepciója nem változott, a váltó továbbra is magasan, egy külön konzolon kapott helyet, így jól elérhető.

Elektromos mozgatású tolóajtó

Úgy tűnik, nem spóroltak a belső téren

Úgy tűnik, nem spóroltak a belső téren


Megmarad a maximálisan hétüléses utastér és a középső illetve a leghátsó ülések egyszerű padlóba hajtását biztosító Karakuri ülésrendszer.

A nem teherautóból született kompakt egyterűek között a hátsó tolóajtó ma is egyedi vonás, a hátsó ajtókat felárért gombnyomásra lehet nyitni és zárni. A Mazda5-ön kívül oldalsó tolóajtót csak a Ford Grand C-Max nyújt a kategóriában, de még ez a modell sincs piacon.