Szeretne beleszólni a luxusmárkák küzdelmébe a Cadillac is, XTS Platinum néven négyajtós, Mercedes S-osztály méretű tanulmányt mutatott be a Detroiti Autószalonon. Ugyan új nevet kapott, de valószínűleg meglévő modellek helyére lép majd sorozatgyártásba kerülése után, az STS-t és a DTS-t válthatja le 2012 elején.

Formailag nem hozott sok újdonságot a tanulmány, a Cadillacre jellemző szögletes stílusban készült, még mindig nem tud olyan könnyed és elegáns lenni a márka, mint mondjuk az Audi és a Mercedes. Mivel csak tanulmány, a mérnökök bátran elereszthették fantáziájukat, így hibrid hajtásláncot építettek a limuzinba.


A Cadillac meglévő, 3,6 literes V6-os, közvetlen befecskendezésű benzinmotorjának segít be egy lítiumionos akkumulátorokkal táplált villanymotor, a rendszer házi konnektorból is tölthető. Rövid szakaszokon az elektromotor önállóan is képes mozgatni az autót, gyorsításnál vagy nagyobb teljesítményigény esetén kapcsolódik be a hajtásba a benzines blokk.

350 lóerő a rendszer együttes teljesítménye, a legnagyobb nyomaték 400 Nm. Beépítették az autóba a Cadillac állítható futóműrendszerét, a Magnetic Ride Controlt, a hibrid hajtáslánc mind a négy kereket hajtja. A kabinba LED-kijelzők kerültek a hagyományos műszerek helyett, a navigáció érintőképernyőn keresztül vezérelhető.

Detroitban kiderült az is, hogy a Cadillac az Európába való visszatérést tervezi, pedig az előző próbálkozás nem volt túl sikeres. Ennek ellenére a márka újrakezdené az értékesítést, várhatóan a Genfi Autószalonon jelentik be, hogy melyik cég lesz a forgalmazó. Az ügyeket korábban intéző holland Kroymans tavaly év végén zárta be a boltot.