Ma véget ért a két hete kezdődött 32. Dakar-rali, a 2010-es viadal 14 szakasz után fejeződött be. Az utolsó napon a mezőnynek San Rafaelből az argentin főváros, Buenos Aires felé 166 km-s összekötő után kezdődött az utolsó, 206 km-s mért etap, amelyet még 335 km követ a végső pihenőig.

Despres harmadszorra

Despres: 2005, 2007, 2010

Despres: 2005, 2007, 2010


A motorosoknál az utolsó szakasz új nyertest hozott, a portugál KTM-es, Ruben Faria volt a leggyorsabb, de a főszereplő nem igazán ő volt, hanem a biztos győzelem felé tartó Cyril Despres és a második helyért küzdő norvég Pal Anders Ullevalseter és a chilei Francisco Lopez Contardo.

Despres, akinek a 2009-es címvédő Marc Comára szabálytalan helyen történt szerelés miatt kiszabott hatórás időbüntetés után nem maradt komoly ellenfele, ma csak a hatodik lett, de az idei Dakar második felében ügyesen őrzött egy óra feletti előnye így is elég lett a végső győzelemhez. A francia KTM-es három szakaszt nyert. Despres-nek ez már a harmadik Dakar-győzelme, hiszen 2005-ben és 2007-ben is sikerült már nyernie.

Ullevalseter megfogta a második helyet

Ullevalseter megfogta a második helyet


A második hely mai sorsa rögzítette az összetettbeli eredményt is: a szakaszgyőztes mögött Ullevalseter ért be, így övé lett az “ezüst” 2010-ben. A mai harmadik, a portugál Helder Rodrigues közelebb jutott ugyan Lopez Contardóhoz, de a chilei előnye elég volt ahhoz, hogy megőrizze a harmadik pozíciót a végső sorrendben.

Érdemes még kiemelni a Comát, aki ugyan esélytelenül versenyzett a viadal második hetében, de így is négy szakaszgyőzelmet gyűjtött. A spanyol címvédő az összetettben végül a 15. lett.

Sainz kihúzta a végéig

Nem volt gond a Touareggel

Nem volt gond a Touareggel


Az autóknál is lezárult a verseny: az utolsó nap izgalmasan alakult, hiszen mára nagyon kiéleződött a versenyes a két volkswagenes éllovas, Carlos Sainz és Nasszer Al-Attiyah között, és a katari mindent meg is tett, hogy a kevesebb mint háromperces hátrányát a végső győzelemre fordítsa át, a szakaszt megnyerte, de a spanyol is igyekezett, így csak bő fél percet adott át a csapattársának, azaz megőrizte az elsőséget. Gondoljuk el 4806 kilométernyi száguldás után a két Race Touareg között 2 perc 12 másodperc volt, ami az eddigi legkisebb különbség a Dakaron. Ez nagyjából 3,73 km-t jelent távolságban.

A Lucas Cruz navigátorral indult ralilegenda már 2007-ben és 2009-ben is közel volt a sikerhez, de Sainz most első alkalommal nyerte meg a Dakart.

Peterhansel idén nem rúghatott labdába

Peterhansel idén nem rúghatott labdába


A Volkswagen Race Tuoaregjeinek diadalát a Miller-Pitchford páros tette teljessé, ők 32 perc hátránnyal biztosították be az össztettbeliharmadik helyezést.

A 14. szakaszon a két VW-s mögött két BMW X3-as ért be, előbb “Mr. Dakar”, Stephane Peterhansel, majd a Guerlain Chicherit vezette autó, a végső elszámolásban azonban csak két és négy óra hátránnyal szerezték meg a negyedik és ötödik helyet.

A “Cár” győzelme nem volt kétséges

A Kamaz fölényesen uralta a kategóriát

A Kamaz fölényesen uralta a kategóriát


A kamionos élmezőny is befutott: ahogy végig, a Kamazok elsősége ma sem volt kérdéses, mindössze a sorrend nem volt előre kőbe vésve. A 14. szakaszt Ilgizar Margyejev nyerte, mögötte a holland van Vliet GINAF-ja ért be, a Liazzal versenyző cseh Macik-Kalina-Bervic trió lett a harmadik, de Vlagyimir Csagin csak bő kétperces hátránnyal lett negyedik, így kényelmes, egy óra feletti előnye bőven elég volt az idei diadalhoz. Ez a Cár hatodik győzelme a sivatagi versenyenen, amivel befogta a legendás cseh versenyzőt Karel Lopraist.

Csagin idén kilenc szakaszgyőzelmet aratott – a többi pedig mind Kabirov nevéhez fűződik -, amelyekkel dakaros diadalainak száma 56-ra nőtt, ami abszolút rekord. Az összetettben a két kamazos mögött a van Vliet-féle holland kamion lett a harmadik, igaz, közel 11 órás lemaradással.

A quadok között a Patronelli fivérek nyertek

A quadok között a Patronelli fivérek nyertek


A viszonylag kis létszámú mezőnnyel indult quadosok küzdelmét ugyan nem követtük napi szinten, de végeredményt természetesen náluk sem hallgatjuk el: a Dakart az ő kategóriájukban egy argentin testvérpár, a Yamahával indult Patronelli-fivérek nyerték. Az első az ifjabb testvér, Marcos lett, míg bátyja, Alejandro 2 óra 20 perces lemaradással lett a második. A harmadik helyet a szintén yamahás spanyol, Juan Manuel Gonzalez Corominas szerezte meg, hátránya végül öt óra lett a győzteshez képest.

EREDMÉNYEK:

A 32. Dakar-rali teljes eredménylistáját ITT találja.

Az utolsó szakasz legjobbjai

Comának a büntetésekről lesz emlékezetes

Comának a büntetésekről lesz emlékezetes


Motorosok

1. Faria, KTM 1:26:48
2. Ullevalseter, KTM + 0:03:45
3. Rodrigues, Yamaha + 0:03:57

Autósok

1.Al-Attiyah-Gottschalk, Volkswagen 1:19:42
2.Sainz-Cruz, Volkswagen + 0:00:36
3.Chicherit-Thörner, BMW + 0:00:43

Kamionosok

1. Margyejev-Mizjukajev-Karginov, Kamaz 1:41:36
2. van Ginkel-de Rooij-Tijsterman + 0:02:04
3.Macik-Kalina-Bervic, Liaz + 0:02:20

A 32. Dakar végeredménye

Motorosok

1. Despres, KTM 51:10:37
2. Ullevalseter, KTM + 1:02:52
3. Lopez Contardo, Aprilia + 1:09:48

A hummeres Gordon a 8.lett

A hummeres Gordon a 8.lett


Autósok

1. Sainz-Cruz, Volkswagen 47:10:00
2. Al-Attiyah-Gottschalk, Volkswagen + 0:02:12
3. Miller-Pitchford, Volkswagen + 0:32:51

Kamionosok

1. Csagin-Szavosztyin-Nyikolajev, Kamaz 55:04:47
2. Kabirov-Beljajev-Mokajev, Kamaz + 01:13:08
3.Van Vliet-Vaanholt-Van Veenendaal, GINAF + 10:43:20

Quadosok

1.M. Patronelli, Yamaha 64:17:44
2.A. Patronelli, Yamaha + 2:22:59
3.Gonzalez Corominas, Yamaha + 5:07:31