Várhatóan még idén év végén bemutatkozik az Ötös BMW sportváltozata, az M5. A legújabb hírek szerint az autóba a jelenlegi tendenciáknak megfelelően nem egy szívó, hanem turbómotor kerül. A jelenlegi V10-es helyett egy V8-as szerepel majd a sportszedánban.

A motor nem teljesen új, ugyanezt építik az X5 és X6 M modellekbe is. A 4,4 literes, duplaturbós motort azonban még erősebbé teszik az M5 számára.

V8 turbó az M5-be is

V8 turbó az M5-be is


Nagyjából 580 lóerős teljesítmény, illetve 720 Nm nyomaték vár majd a vezetőre. Az M5 ezzel 4,4 másodperc alatt képes lesz elérni a százas sebességet, végsebessége pedig 250 km/óra. Persze az elektronikus korlátozás csak jelképes, némi felárért e nélkül is megrendelhető majd a kocsi, amely így megfutja majd a 300-at is.

Azonban nemcsak autópályán lesz elemében a jármű, ugyanis aktív vezérlésű differenciálmű javítja a kanyarodási képességeit, mialatt a tapadást az aktív futómű újabb változata segíti. Különleges lesz a szervokormány is, amellett, hogy aktívan reagál a körülményekre, a kormányon lévő M gomb megnyomásával sportosabbra állítható a reakció, miközben a menetstabilizáló visszavesz a “segítségből”, a futómű pedig keményebbre kapcsol.

Látják a féktárcsákat?

Látják a féktárcsákat?


Az új M5-öst a hatalmas nyomaték miatt csak automata váltóval szállítják, amelybe rajtprogramot is rejtenek, amivel bárki hozhatja a fenti gyorsulási értéket. Persze nemcsak a száguldásra, de a takarékosságra is figyel a BMW, így nem hiányoznak majd fékenergia-visszatermelő és motorleállító rendszerek sem.

Az új BMW M5 nagyjából 2011 végén kerülhet a kereskedésekbe.