A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását az M0 budapesti körgyűrű déli szektora, az M1 és M5 autópálya közötti szakaszának megépítését, bővítését előirányzó magyar nagyprojektre.

Az uniós társfinanszírozás összege ebben az esetben 453,6 millió euró, azaz csaknem 95 milliárd forint. A projektet a magyar kormány 111 milliárd forinttal támogatja. Az elkerülő teljes déli szakaszának szélesítése 85 százalékban uniós támogatással valósul meg.

A körgyűrűn óriási a nehéz-tehergépkocsi forgalom. Jelenlegi kapacitása és kétszer kétsávos kivitelezése nem alkalmas arra, hogy eleget tegyen a folyamatosan növekvő forgalmi követelményeknek.

Ezért a fejlesztés keretében kétszer háromsávos autópályát alakítanak ki leállósávval. A második pálya a már meglévő autóút mellé fog épülni, és a szomszédos csomópontokat is fejlesztik majd. Megépül 16 felüljáró, egy aluljáró, emellett Hárosnál egy 770 méter hosszú, Soroksárnál pedig egy 500 méter hosszú Duna-híd is.

A körgyűrű vonalának kiegészítéseként egy kétszer három sávval + leállósávval rendelkező autópálya is épül, az 51. sz. főút és M5 autópálya között. Így közvetlen összeköttetésbe kerül az M0 régi déli és új keleti szakasza. Jelenleg ahhoz, hogy az egyikről a másikra el lehessen jutni az M5-ösön is autózni kell.

A fejlesztéstől gyorsabb és biztonságosabb közlekedést várnak. A lassabban haladó nehézforgalom jobban elkülönül, így várhatóan emelkedik az átlagsebesség. A jobb forgalmi viszonyok, a kevesebb torlódás várhatóan jobb közlekedésbiztonsági helyzetet, várhatóan 30 százalékkal kevesebb balesetet is eredményez. Várhatóan 2012-re készülhet el.

Forrás: Budapest.hu