Miközben gőzerővel dolgozik a Forma-1-be való visszatérésen a Lotus, a magánversenyzőkről sem feledkezik meg. Jelenleg is számos versenysorozatban indulnak Exige, Elise vagy 2-Eleven modelljeik, de létrehoznak egy újabbat is. A 2010-ben induló hat állomásos sorozatban az új Evora Cup vezetői mérhetik össze tudásukat.

Az Evora Cupot a Lotus Motorsport fejlesztette az utcai Evorából, a brit márka legerősebb autójából. Tekintve, hogy a Lotus szériaautóinak építésénél is számos versenysportból származó elemet alkalmaznak, így nem volt igazán nehéz dolguk ütőképes gépet összehozni.

Marad a középmotoros elrendezés, de a Toyotától származó 3,5 literes V6-os teljesítménye már nem 280, hanem 400 lóerő. A maximális forgatónyomaték 400 Nm, amit a kormány mögötti fülekkel kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó juttatja a hátsó kerekekhez. A kocsit szárazkarteres olajozással látták el, így a leggyorsabb kanyarvétel esetén sem marad kenés nélkül a motor.

Az Evorából épült

Az Evorából épült


Az Evora Cup karosszériájának kialakítását a versenyautó-építésben tapasztalt Dallara is segítette. Számos karbonból készült elem, – első spoiler, diffúzor, hátsó szárny stb.- növeli az aerodinamikai tapadást. Ugyanakkor az utcai autóhoz képest 200 kilóval kevesebbet, 1200 kilót nyom a versenyautó.

Természetesen állítható futóművel és nagyteljesítményű fékrendszerrel szerelik a versenyautót, de nem hiányoznak a kötelező biztonsági elemek sem, mint a bukócső, tűzoltórendszer, elektromos megszakító.

Az új járgányt az Autosport Nemzetközi Versenyautó kiállításon leplezik le ma Birminghamban. A versenyautó ára 120 000 font, azaz 35,8 millió forint. Ebből azonban sokat vissza is lehet keresni, miután az Evora-bajnokságban 100 ezer eurót (26 millió forint) osztanak szét az év végén a legjobbak között. Persze nemcsak ott állhat rajthoz vele a tulaj, de a jármű megfelel az FIA GT4 szabályainak is.