A Detroti Autószalonon kiállította az e-tron tanulmányautó egy újabb változatát az Audi. Bár nevében ugyanaz a jármű, mint a tavaly ősszel Frankfurtban leleplezett villanyautó, mégis egészen más. Míg ott az Audi R8 formájába bújtatták a jövő technikáját, ezúttal egy önálló formatervvel rukkolt elő a német márka.

204 lóerő a hátsó kerekeknek

204 lóerő a hátsó kerekeknek


A mostani e-tron 3,93 méter hosszú, ami majd 50 centis rövidítést jelent a korábbihoz képest, ugyanakkor a tengelytávolsága 2,43 méter, ami 22 centivel rövidebb. Mindez azonban nem ment a külalak rovására. Most nem egy középmotoros, sokkal inkább egy klasszikus orrmotoros sportkocsinak hat. Olyan, akár a Nissan 370Z.

Pedig itt aztán se elöl, se középen nincs motor. A hajtást biztosító villanymotorok a kerekeknél kaptak helyet. A korábbi e-tronnal szemben azonban nem mind a négy keréknél, hanem csak a hátsóknál találunk ilyeneket. Emiatt a teljesítménye is kisebb, 204 lóerő. Ugyanakkor a nyomaték még mindig bődületes 2650 Nm.

Az új e-tron 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 200 km/órában maximalizálták. Egyetlen feltöltéssel 250 kilométeres távot képes megtenni. A teljesen használható menetdinamikai értékek annak is köszönhetőek, hogy az autó csak 1350 kilogramm, egy R8 ennél 200 kilóval többet nyom.

Klasszikus orrmotoros forma

Klasszikus orrmotoros forma


Az autó vázát ugyanis alumínium és szénszálas műanyag felhasználásával tették különösen könnyűvé. Ám nemcsak a tömegre, de annak elhelyezésére is gondot fordítottak. A 399 kilogrammos akkumulátor pl. a hátsó kerekek elé, vagyis súlyelosztás szempontjából az ideális helyre került.
 
Persze nem véletlen az újabb e-tron bemutatása, hiszen az Audi hivatalosan is elismerte, hogy 2012-re sorozatgyártásba kerül a modell. Azt, hogy az eddigi kettőből készül az 1000 darabos széria, vagy lesz újabb variáns, nem tudni. Ugyanakkor a pletykák szerint az Audi arra készül, hogy az R8-nál kisebb sportkocsival bővítse kínálatát. Lehet, hogy a következő Audi TT-t látjuk?