7,12 százalékkal kevesebb (17 808 db) személysérüléses közúti baleset történt tavaly, mint 2008-ban, derül ki a rendőrség tegnap már általunk is közölt adataiból.

Ugyanakkor az is kiolvasható a számokból, hogy a közlekedési balesetek oksági szerkezete az elmúlt évekhez képest nem változott. Változatlanul első helyen szerepel ki a gyorshajtás a balesetek okai között. 4773 esemény, azaz a balesetek több mint negyede köthető a nem megfelelő sebesség megválasztásához.

A baleseti okok között másodikként az elsőbbségi jog meg nem adása (4228 eset), harmadikként a kanyarodás szabályainak meg nem tartása (2602 eset) szerepel a statisztikában.

a kép nagyobb mint 150px!

Bár tavaly 12,21 százalékról 12,07 százalékra esett vissza az ittas baleseteknek az összes közlekedési baleseten belüli aránya, még így is minden nyolcadik közúti balesetet ittas járművezető okoz, ők 2009-ben 2149-en voltak. Vagyis átlagosan minden nap hat olyan eset volt, amikor valaki ittasan okoz olyan balesetet, ahol volt sérült.

Érdekes, hogy a kerékpárosok milyen sok balesetért feleltek tavaly, legalábbis a forgalomban betöltött arányuk tekintetében. A 10 százalékos arány mellett, a kerékpárosok 2009-ben több személysérüléses közúti balesetet okoztak, mint a tehergépjármű-vezetők.

Persze a legtöbb személyi sérüléses közúti baleset az autósokhoz köthető, ő hozzájuk vezethető vissza az esetek 63 százaléka. A tehergépjármű-vezetők 9, az autóbusz-vezetők 1, a motorkerékpárosok 4, a segédmotorkerékpárosok 5 százalékban felelnek a balesetek okozásáért. A gyalogosok tavaly a balesetek 6 %-át idézték elő.

a kép nagyobb mint 150px!

Forrás: OBB/Rendőrség