Bemutatkozott az új Ford Focus, az eredetileg 1998-ban, a Genfi Autószalonon leleplezett modell harmadik generációja. Az autó két karosszériaváltozatát mutatták most be, kész a ferdehátú ötajtós és a lépcsőshátú limuzin. Mindkét autó a Ford új C padlólemezén alapszik, amelyen a nemrég elkészül új C-Max és Grand C-Max is. Erre a struktúrára épül majd a Ford-gyártásának harmada és 2012-ben nagyjából 2 millió olyan autót ad majd el a Ford, amely ezt használja.

Világautó, mint az első Mondeo

Később, kombi és kabrió is készül

Később kombi és kabrió is készül


Az új Focus – a Fiesta után – a márka második világmodellje, azaz szinte az egész világon ugyanolyan formában árusítják majd. Érdekes, hogy az első Mondeót nem sorolja közéjük a sajtóanyag, pedig 18 éve még az volt a szenzációs világautó, a neve is az olasz mondo (világ) szóból ered. A Focusok esetében az alkatrészek 80 százaléka minden modellben azonos lesz. Az autó struktúrájának 26 százaléka bóracélból készült, de 55 százalékban nagy szilárdságú acélt használtak. Mindez segíti az autót még biztonságosabbá tenni, de kordában tartja a tömeget, és persze nagyon drága.

Az autó továbbra is az úgynevezett Kinetic Design formatervezés jegyeit viseli magán. Bár erősen eltér a jelenlegi Focustól, egyáltalán nem hat idegenül, hiszen a formák már ismerősek a Kugáról, a C-Maxről, vagy a Fiestáról. Az új Focus visszafogottan sportos jellegű marad, egyedül a lökhárító háromtagú trapéz nyílása tűnik hivalkodónak. Miközben a ferdehátú tetőíve még lankásabb, s ettől az autó még sportosabb, a szedán a korábbinál jóval nagyobb, elegánsabb autó benyomását kelti.

Prémium minőséget ígér a gyár

Prémium minőséget ígér a gyár


Ami az utastérről azonnal eszünkbe jut: modern. A műszerfal, a középkonzol vagy épp a klíma vezérlése is high-tech hatású. Igazán újszerű a nyolccolos érintőképernyő a műszerfal felső részén. Bár a formák itt is újszerűek, a kapcsolók mind ismerősek már.

Vezetési élményre hangolva

A Ford szerint az autót úgy tervezték, hogy bár méretében az alsó középkategóriába tartozik, kialakítása prémiumhatású. Ez nem is meglepő, hiszen az új Opel Astra magasra tette a lécet. Anyagválasztás, illetve csendesség tekintetében sokat ígér a gyár. Emellett olyan műszaki újdonságok jelennem meg a Focusban, mint a tolatókamera, illetve az automatikus parkolórendszer, amely magától bekormányozza a kocsit a kiválasztott helyre.

Az egész világon ugyanolyan

Az egész világon ugyanolyan


A Focusról mindig is az jutott az ember eszébe, hogy kiemelkedően jó vezetni. Főként az első generáció emelkedett e tekintetben a konkurensei fölé. A közlemény szerint az új Focus is hozza majd ezt az agilis, a vezetési élményre hangolt beállítást. Kiemelkedő kormányzási precizitásról és útérzetről, ugyanakkor továbbfejlesztett irányíthatóságról számol be a közlemény. Meglátjuk.   

Az új Focusba már elektronikus szervokormány kerül, ugyanakkor az úgynevezett Dinamikus Kanyar Vezérlő rendszer irányítja a nyomatékelosztást a hajtott kerekek között, csökkentve az alulkormányozottságot, javítja a kanyarodási képességet.

Elektromos verzió 2011-től

1,6-os turbómotor is kerül bele

1,6-os turbómotor is lesz benne


A Ford megtart pár régi motort, de újakat is bevezet a kínálatba. A régebbiek természetesen továbbfejlesztve, 10-20 százalékkal takarékosabb kivitelben kerülnek az autóba. Megjelennek a kínálatban a Ford EcoBoost nevű négyhengeres turbómotorjai is, köztük egy új, 1,6-os variáns. Persze a dízelmotorok sem hiányoznak majd. A manuális sebességváltó helyett duplakuplungos automata is rendelhető. A takarékosságot pedig Start&Stop motorleállító rendszer segíti. A Ford ugyanakkor elárulta: 2011-re kész a Focus tisztán elektromos hajtással szerelt kivitele is. Európában talán 2012-ben jelenhet meg.

Egyelőre nem világos, hogy egy ilyen korai bemutatóval a Ford miért rontja a saját eladásait, hiszen a kocsi még messze nem megvásárolható. Az új Ford Focus gyártása 2010 végén, a forgalmazása – nálunk is – csak 2011-ben indul. De lehet, hogy csak jelzik a vevőiknek, ne csábuljanak el a konkurenciához, jön az új, korábbinál szebb, jobb, ügyesebb stb. Focus.


NÉZZE MEG VIDEÓN IS AZ ÚJ FORD FOCUST