Megváltoztatnák a parkolási szabályokat Budapesten. Új rendeletre van ugyanis szükség a fővárosi parkolási rend szabályozására, miután az Alkotmánybíróság tavaly november 18-án alkotmányellenesnek minősített több, a parkolást rendezni hivatott jogszabályt és június 30-ig adott határidőt újak megalkotására. Elsőként a kormánynak kell a törvényi hátteret átalakítani, majd ehhez kapcsolódhatnak az új helyi rendeletek.


A kormány terve szerint a benzin árához kötnék a parkolási díjakat, s ezzel a fővárosi önkormányzat is egyetért. (De miért is ne értene egyet, hiszen akkor már nem kell magyarázkodni az újabb és újabb áremelés miatt. Az nem miattuk történik, hanem a messzi, a hétköznapi embernek megfoghatatlan “gonosz” olajvállalatok miatt.)

Jó, ha látjuk: 2001-ben a benzin ára nagyjából 230 forinton volt, majd a 2002-es, illetve 2006-os visszaesés után kisebb-nagyobb kilengésekkel azóta is folyamatosan emelkedik. 2004-ben már 260 forint körül, mostanra pedig 300 forint körül mozog az ár. A szakértők pedig a jövőben nem épp az üzemanyagok árának csökkenését jósolják.

Ön mihez kötné a parkolási díjat

  • Az albán Lek árfolyamához62%
  • Tetszik a benzinhez való kötés 17%
  • 1 kiló kenyér16%
  • Az adott kerület lakás négyzetméter árához5%

Ön mihez kötné a parkolási díjat


Nem újdonság, hogy a parkolási díjakat nem a piaci folyamatokhoz – mondjuk a magánparkolók árához – kötik, hanem valami teljesen független dologhoz, hiszen tavaly május óta a BKV-jegyár alapján számolják ki az egyes fővárosi övezetekben a díjat.

A jövőben is többféle ár élne a Fővárosban. Az első kategóriába eső, legdrágább várakozási övezetben parkoló személygépkocsi esetében például a 95-ös benzin előző évi átlagárának felét tenné ki a parkolási díj. Ha ezt egy órára tervezik, akkor az jó hír, hiszen ennél jelenleg többet, óránként 365 forintot kell fizetni.

Emellett a kormány tervezetéhez több javaslatot is tett a főváros. Például törvényben szabályoznák, hogy kinek nem kell fizetni. Szerintük a megkülönböztető jelzés használatára jogosult járművek, az övezetben állandó és ideiglenes lakóhellyel bíró személyek, illetve a mozgáskorlátozottak és az őket szállító családtagok.

Továbbá a főváros javasolja a 15 perces türelmi idő törvényi bevezetését, jelenleg ugyanis nincs türelmi idő. Az új szabályozás szerint a pótdíj 15 napon belül történő fizetés esetén tízszeres, 15 napon túl pedig a várakozási díj negyvenszerese lenne.

Önök mihez kötnék egy autónyi beton használatának árát? Írják meg alul a komment mezőben!