Bár a Porsche azt már korábban bejelentette, hogy az idén bemutatkozó új generációs Cayenne-ből készül majd hibrid és a Panamerából is lesz ilyen, sportkocsiból nem készül villanymotoros. Ezt Michael Macht, a Porsche elnök-vezérigazgatója mondta el a brit Autocarnak.

Villanymotorral próbálkozik a Porsche

Villanymotorral próbálkozik a Porsche


“Műszakilag lehetséges volna, de nem tervezünk ilyet. Ez ugyanis pluszsúlyt jelentene” – szögezte le Macht. “Fékenergia-visszatermelést és start&stop rendszert akarunk a sportautóinkba, de nem hibrid hajtást. A sportkocsikat nem a városban használják, ahol a legnagyobb hasznot jelenti a hibrid rendszer” – tette hozzá Macht, aki elárulta, hogy a Porsche egy tisztán elektromos motorral szerelt sportkocsin dolgozik.

 “Vannak bizonyos kísérletek, hogy készüljön tisztán elektromos szuperautó. Ám ahhoz, hogy elkészüljön, annak hoznia kell a jelenlegi modellek teljesítményét és hatótávolságát. Olyan autót akarunk csinálni, amely a mindennapokban használható” – mondta a Porsche vezetője, aki hozzátette azt is, a cég úgy véli, hogy a lítiumion akkumulátorok teljesítménye és biztonsága jelenleg még nem elég jó ahhoz, hogy azt elektromos vagy hibrid autóban használják.   

Dízel már van és hibrid is lesz

Dízel már van és hibrid is lesz


Mindez persze szép és jó, de ne feledjük, még egy-két évvel a dízel Cayenne bemutatása előtt is azt nyilatkozták a Porsche vezetői, hogy soha nem lesz dízelmotor egy Porschéban. Ugyanakkor az is tény, hogy a Ferrarinál már készül az első hibrid sportkocsi. Ha az olaszoknak bejön, akkor a Porsche is elindulhat az úton.

Persze az is elképzelhető, a Porsche csak megvárja, hogy más megcsinálja neki a technikát. A Siemens és a Ruf tuningcég ugyanis folyamatosan fejleszti Porsche 911-esből épített villanyautóját, amelyet idén már meg is lehet venni. Emellett egy sor elektromos prototípust készítettek nemrég a Cayenne-ből is.

Ugyanakkor a Porsche sem mehet szembe a szigorodó emissziós normákkal, ezért készül például a háromhengeres Boxster is.